تشکیل ستاد ویژه‎ای برای مبارزه با صید و صیادان غیرقانونی در گلستان

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تشکیل ستاد ویژه‎ای برای مبارزه با صید و صیادان غیرقانونی در گلستان
مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: به دستور شخص استاندار گلستان ستاد ویژه‎ای برای مبارزه با صید و صیادان غیر قانونی در ذیل شورای تامین استان تشکیل شد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، محمدجواد قدس‎علوی در جمع کارکنان شیلات گلستان با بیان اینکه این ستاد از سه کمیته فرهنگی، اقتصادی و امنیتی شکل گرفته است، اظهار کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی این ستاد بر عهده فرماندار بندرترکمن، مسئولیت کمیته اقتصادی بر عهده فرماندار گمیشان و در بحث کمیته امنیتی نیز اداره کل امنیتی استانداری پیگیری می‎کند.
وی همچنین تصریح کرد: مجموعه شیلات گلستان نیازمند استفاده از همه ظرفیت‎های همکاران است و معتقدیم نیروهای توانمند باعث موفقیت یک مجموعه می‎شوند.
مدیر کل شیلات استان گلستان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر مدیریتی انجام می‎شود همه کارکنان در آن نقش دارند و اگر موفقیتی هم کسب می‎شود قطعا متعلق به همه است نه یک فرد خاص، از هر طرحی که به نشاط، آرامش و زیبایی محیط کار همکاران کمک کند استقبال می‎کنیم و آنچه شایسته تشکیلات و در شأن کارکنان اداره کل شیلات است انجام خواهیم داد.

آبرسانی از دریا به مجتمع پرورش میگو گمیشان به طول 13 کیلومتر

قدس‎علوی در خصوص فعالیت‎های این اداره کل طی یک ساله گذشته بیان داشت: سال گذشته با تنگناها، چالش‎ها و مشکلات زیادی مواجه شدیم که یکی از آنها آبرسانی از دریا به مجتمع پرورش میگو گمیشان به طول حدود 13 کیلومتر بود که طی کانال‎کشی از دریا به مجتمع پرورش میگو و با همت همکاران زحمت‎کش این مشکل رفع شد و این مهم انجام گرفت.

وی ادامه داد: طی فعالیت کانال‎کشی از سطح دریا به طول 13 کیلومتر آب با کیفیت بهتر، شوری و دمای مناسب به مجتمع پرورش میگو رسید که نتیجه آن رشد قابل توجه میگوهای این مزارع است. پیش‎بینی می‎شود با توجه به رشد خوب میگو با برنامه‎ریزی‎های لازم بتوانیم از این پس سالی 2 بار برداشت از مزارع داشته باشیم.

قدس‎علوی با اشاره به صید غیرمجاز و فعالیت صیادان غیرقانونی که این روزها به یکی از معضلات مهم تبدیل شده است، گفت: برخورد با صیادان غیر قانونی یک وظیفه ملی است و بر همه واجب است که بر حفظ منافع ملی بکوشیم.

مدیر کل شیلات استان گلستان در خصوص طرح‎های تحول‎زای اقتصادی استان با محوریت اداره کل شیلات اذعان داشت: شیلات در توسعه استان ظرفیت بکری است، پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و همچنین پرورش ماهی در قفس به عنوان طرح‎های تحول‎زای اقتصادی و اولویت‎دار در راستای توسعه استان هستند.

وی ادامه داد: میگو گلستان می‎تواند به عنوان یک برند نه تنها برای استان، بلکه برای کشور در بازارهای جهانی عرضه شود. میگوی گلستان از نظر رنگ و نرمی گوشت با میگوی جنوب متفاوت است و این یک مزیت به شمار می‎رود.

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: امسال نیز برداشتی بالغ بر 800 تن از مزارع کشت میگو استان پیش‎بینی می‎شود که در مقایسه با سال گذشته (حداقل 66 درصد افزایش) پیشرفت قابل توجهی را شامل می‎شود.

قدس‎علوی با اشاره به ورود محصولات شیلات استان به بازارهای جهانی گفت: با توجه به راه‎اندازی منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک و افتتاح راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان، راهیابی محصولات شیلاتی ما به بازارهای آسیای میانه و روسیه به زودی امکان‎پذیر خواهد بود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید