هرمزگان ظرفیتهای بکر صیادی دارد

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

هرمزگان ظرفیتهای بکر صیادی دارد
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هرمزگان دارای ظرفیت های بکر صیادی است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
سید پرویز محبی در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان هرمزگان با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از فعالیت های خبرگزاری مهر، عنوان کرد: در استان هرمزگان طیف وسیعی از مردم با فعالیت های شیلاتی مرتبط هستند و نزدیک به یک پنجم مردم هرمزگان از صیادی ارتزاق می کنند و بخش عمده دیگری از مردم نیز به طور غیرمستقیم با شیلات در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: در بخش آبزی پروری شاهد گسترش تولید میگوی پرورشی و ماهی در قفس بوده ایم و با وجود توفیقات خوبی که در این زمینه به دست آمده اما هنوز با دورنما و انتظاراتی که برای شیلات وجود دارد، فاصله زیادی داریم.
پیش بینی تولید هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: پیش بینی ما برای تولید میگوی پرورشی در هرمزگان هزار تن است که این افزایش تولید برای استان ارزش صادراتی دارد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

محبی همچنین با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: در دولت یازدهم به پرورش ماهی در قفس توجه ویژه ای صورت گرفته و تا کنون ۱۱ گروه در این زمینه در هرمزگان سرمایه گذاری کرده اند و ما موافقت اصولی ۲۲ هزار تن پرورش ماهی در قفس را صادر کرده ایم در حالی که استان هرمزگان ظرفیت ۹۰ هزار تن تولید را دارد و اگر مطالعات آن در شرق استان صورت گیرد باز هم ظرفیت های بیشتری به هرمزگان اضافه می شود.

وجود ظرفیت های بکر صیادی در هرمزگان

وی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت های بکر صیادی است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در این دولت صید فانوس ماهیان مورد توجه قرار گرفت و در حالی که هرمزگان ظرفیت برداشت سالانه ۴۰۰ هزار تن فانوس ماهی را دارد اما هم اکنون تنها ۱۵ هزار تن در سال صید می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: برای افزایش صید فانوس ماهیان طی چهار سال آینده طرح اختصاص ۶۷ فروند شناور صیادی برای این کار را در نظر داریم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و در صید فانوس ماهیان، ۴۰ درصد ماهی یال اسبی نیز صید می شود که به طور کامل صادر خواهد شد.

محبی بیان داشت: از فانوس ماهیان در تولید پودر ماهی استفاده می شود که هم اکنون ۶۰ درصد نیاز کشور به پودر ماهی از طریق واردات تامین می شود و طبق برنامه چهار ساله می توانیم با افزایش صید فانوس ماهیان به ۱۰۰ هزار تن در سال و استفاده از آن در تولید پودر ماهی، نزدیک به ۵۰ درصد نیاز کشور به واردات پودر ماهی را کاهش و آن را در داخل تولید کنیم.

بازار مصرف شیلات در بندرعباس افتتاح می شود

وی با بیان اینکه شیلات نقش محوری در استان هرمزگان دارد و باید از ظرفیت رسانه ها در معرفی فرصت های شیلاتی استان استفاده کنیم، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران با این ظرفیت ها آشنا نیستند که اصحاب رسانه می توانند به ما کمک کنند تا شیلات را به جایگاه واقعی خود در هرمزگان برسانیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان اضافه کرد: همچنین میزان مصرف آبزیان در هرمزگان نیز باید افزایش یابد که در این راستا بازار مصرف شیلات در بندرعباس تا هفته دولت سال جاری افتتاح می شود که نقش موثری در مصرف آبزیان خواهد داشت.

محبی همچنین بر لزوم همکاری بیشتر با خبرگزاری مهر و استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای توسعه و معرفی فعالیت های شیلاتی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار رضا زرگر مدیر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان هرمزگان گزارشی پیرامون فعالیت های این خبرگزاری را ارائه کرد.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید