افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در گلستان

چهار‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در گلستان
مدیر کل شیلات استان از افزایش ۶۶ درصدی تولید میگو در گلستان خبر داد.
سید جواد قدس علوی گفت: فاز اول مجتمع پرورش میگو گمیشان در ۴ هزار هکتار به بهره برداری رسیده و۳۰ درصد از تاسیسات زیر بنایی آن انجام شده است.
قدس علوی با اشاره به طرح های تحول زای اقصادی در بخش شیلات، گفت: سال گذشته یکی از چالش های ما دریافت آب از تالاب گمیشان برای این مجتمع بود که متاسفانه در شهریور ماه به علت پسروی آب دریا، ارتباط آبی دریا و تالاب قطع شد و در نتیجه به مجتمع آب نمی رسید. اما طی هماهنگی های به عمل آمده با محیط زیست و اخذ مجوزهای لازم از این سازمان، با ایجاد کانالی، آبرسانی به این مجتمع انجام شد.

وی با اشاره به میزان تولید میگو در این مجتمع گفت : در حال حاضر ۲۷۰ هکتار سطح مفید تولید داریم که نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود ۶۶ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

مدیر کل شیلات استان در خصوص آغاز به کار فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان بیان کرد: فاز دوم این مجتمع ۶ هزار هکتار است که در مجموع دو فاز ۱ و ۲ ، ۱۰ هزار هکتار خواهد بود که با بهره برداری از این ۱۰ هزار هکتار تولیدی بالغ بر سالانه ۱۸ هزار تن میگو خواهیم داشت که ۸۰ درصد این تولید صرف صادرات خواهد شد و با این میزان تولید و صادرات، مجتمع پرورش میگو گمیشان سالانه ۱۰۰ میلیون دلار ارز آوری خواهد داشت.

لازم به ذکر است مجتمع پرورش میگو در ۱۷ کیلومتری شمال گمیشان در منطقه محروم و مرزی، در مرز ترکمنستان واقع شده است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید