آغاز صید شاه‌‌میگو توسط 350 صیاد از دریاچه پشت سد ارس

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۷ بازدید

آغاز صید شاه‌‌میگو توسط 350 صیاد از دریاچه پشت سد ارس
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز صید شاه‌میگو توسط 350 صیاد از دریاچه پشت سد ارس آغاز شد.
محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: دریاچه پشت سد ارس یکی از منابع مهم صید و صیادی آذربایجان غربی به شمار می‌رود که در این دریاچه شاه‌میگو دراز آب شیرین نیز صید می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه دوم بار این آبزی ارزشمند صید می‌شود، از آغاز مرحله دوم صید و صیادی شاه‌میگو دراز آب شیرین در پشت این دریاچه خبر داد و افزود: در این خصوص مجوز لازم برای صید و صیادی صادر شده‌است
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به تعداد شرکت تعاونی دارای مجوز صید، خاطرنشان کرد: پنج شرکت بهره‌بردار در قالب شرکت‌های تعاونی در زمین صید و عمل آوری و صادرات شاه‌میگو مجوز فعالیت دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه این تعاونی‌ها فقط مجوز دو ماه برای صید دارند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت آبی دریاچه پشت سد ارس در سال جاری پیش‌بینی تولید شاه‌میگو دراز آب شیرین در این دریچه 60 تن است.

شیرولیلو، شاه‌میگوی دراز آب شیرین پشت سد ارس را یکی از شاه‌ میگوهای مختص این استان اعلام کرد و گفت: هر تعاونی یا گروه صیادی از 70 نفر تشکیل شده و در مجموع 350 نفر در این زمینه مشغول هستند.

وی از صادرات شاه‌میگو دراز آب شیرین به سایر کشورها خبر داد و اظهار داشت: شاه‌میگوی دراز آب‌شیرین صید شده از پشت دریاچه سد ارس به کشورهای آلمان، فرانسه و ارمنستان صادر می‌شود و ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور دارد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید