گچساران قابلیت پرورش ماهیان گرم‌آبی و زینتی را دارد

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۷ بازدید

گچساران قابلیت پرورش ماهیان گرم‌آبی و زینتی را دارد
فرماندار گچساران با بیان اینکه گچساران قابلیت پرورش ماهیان گرم‌آبی و زینتی را دارد، بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان در راستای توسعه این بخش در شهرستان تاکید کرد.
عبدالرحیم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی تولید و پرورش ماهی زینتی در این شهرستان که با حضور رئیس بخش آبزی‎پروری مؤسسه تحقیقات علوم شیلات کشور و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گچساران از جمله شهرستان‌هایی است که با آمار زیاد بیکاری مواجه است.
وی با اشاره به مشکلات بیکاری در این شهرستان، افزود: با توجه به آمار زیاد جویندگان کار در این شهرستان، توجه به بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه آب و کشاورزی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نقش موثری در توسعه اشتغال و تولید دارد.

رحیمی به وجود روان‌‌آب‌هایی چون رودخانه زهره، خیرآباد و سد کوثر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای پتانسیل‌های بی‌نظیری برای تولید و پرورش ماهی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گچساران به لحاظ فضا و مکان بخش کشاورزی قابلیت خوبی در راستای پرورش و تولید ماهی دارد، عنوان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری جهت پرورش ماهی زینتی است.

وی بر لزوم حمایت و همکاری مسئولان در راستای ایجاد مزرعه‌های پرورش ماهی زینتی در شهرستان تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش ماهی زینتی در شهرستان موجب اشتغال‌های مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان می‌شود.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دنیای کنونی نوآوری و روی‌آوردن به صنایع نوین از مهم‌ترین عوامل پیشرفت اقتصادی است، توجه به بخش کشاورزی و به ویژه صنعت پرورش آبزیان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گچساران با بیان اینکه همه تلاش خود را در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان بکار خواهیم گرفت، اذعان کرد: مسئولان و متولیان امر پرورش ماهی در شهرستان باید همه همت خود را جهت مشارکت در راستای پرورش ماهی زینتی بکار گرفته تا بتوانیم بخشی از معضل بیکاری شهرستان را مرتفع کنیم.

رحیمی در پایان خطاب به مسئولان کشوری با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری جهت تولید ماهیان گرم‌آبی و زینتی دارد، اظهار کرد: توسعه این مهم در شهرستان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید