ارزش اقتصادی شیلات تولیدی ایلام در سال 60 میلیارد ریال است

چهار‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

ارزش اقتصادی شیلات تولیدی ایلام در سال 60 میلیارد ریال است
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام ارزش اقتصادی تولید سالانه ماهی در این استان را 60 میلیارد ریال اعلام کرد.
فتح الله سلیمانی روز چهارشنبه گفت: سرانه تولید ماهیان سرد و گرمابی و ماهیان بومی استان ایلام شش هزار و 500 تن است که از این میزان، 30 درصد به استان های خوزستان و تهران و مقدار کمی نیز به کشور عراق صادر می شود.
وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های چند سال اخیر، احداث مزارع پرورش آبی با لحاظ استفاده از تجهیزاتی چون پمپ برگشت آب و پمپ هواده بمنظور کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین ایجاد مزارع ترکیبی کشت محصولات کشاورزی مانند برنج و ماهی در دستور کار شیلات است.
سلیمانی ادامه داد: برای توسعه صادارت آبزیان تولید داخل استان به دیگر نقاط کشور بویژه کشور عراق یکی از نیازهای اساسی شیلات احداث واحدهای صنایع بسته بندی است ضمن اینکه ایجاد کارخانه بسته بندی آبزیان در درست اقدام و پیگیری است.
وی تاکید کرد: هم اکنون 200 مزرعه پرورش ماهیان سرد و گرمابی و بومی در استان ایلام فعال است و 2 هزار نفر در قالب 400 خانوار نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش شیلات مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی هر نفر در استان ایلام هفت کیلوگرم است، افزود: قزل آلا، کپور، آمور، فیتو فاگ و بیگ هد از جمله مهمترین ماهیان تولیدی در مزارع سردابی و گرم آبی این استان هستند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید