اعلام آمادگی سازمان مدیریت گلستان برای آغاز به کار فاز 2 مجتمع میگو گمیشان

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اعلام آمادگی سازمان مدیریت گلستان برای آغاز به کار فاز 2 مجتمع میگو گمیشان
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‎‎ریزی استان گلستان از اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی همکاری با آغاز به کار استان برای فاز دو مجتمع پرورش میگو گمیشان خبر داد.
حسین پیش‌قدم در بازدید از مجتمع پرورش میگو گمیشان اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعال‎سازی بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: مجموعه دولت برون‎رفت از مشکلات اقتصادی را با فعال‎سازی بخش خصوصی می‎داند و مشارکت دادن سرمایه‎گذار خصوصی یکی از دغدغه‎های سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎‎ریزی استان گلستان افزود: در همین راستا تلاش بیشتر ما برای جذب سرمایه‎گذار خصوصی برای استان است.

پیش‌قدم با اشاره به فعالیت‎های مرکز تحقیقات شیلات در استان یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات شیلات کشور در استان گلستان قرار دارد و ما باید نهایت استفاده از این مرکز را ببریم همچنین اگر بحث‎های علمی و سنتی در کنار هم ظاهر شوند مطمئنا نتیجه زودتر و بهتر حاصل خواهد شد.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات نیز به عنوان بازوی شیلات استان می‎تواند کمک بسیاری به این مجموعه داشته باشد.

پیش‌قدم با اشاره به اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی همکاری با آغاز به کار استان برای فاز دو مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: شهرستان گمیشان و مجتمع پرورش میگو برای جذب سرمایه‎گذار خصوصی بستر مناسبی است و می‎توانیم با جذب سرمایه‎گذار و همکاری لازم هر چه بیشتر این مجتمع را ارتقا دهیم در عین حال در بحث اعتبارات نیز شخصا پیگیر هستم که عملیات‎های زیرساختی فاز دو هر چه زودتر آغاز شود و به سرانجام برسد.

به گفته وی، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان اعلام آمادگی خود را برای همکاری با اداره‌کل شیلات استان و تمام سرمایه‎گذاران بخش خصوصی اعلام می‎کند.

همچنین در این جلسه مدیرکل اداره شیلات گلستان نیز به بررسی مسائل و مشکلات مجتمع پرورش میگو گمیشان پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‎های این مجتمع از ابتدا تاکنون گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‎های این اداره ایجاد کانال آب‌رسان از دریا به مجتمع بود که در اواخر شهریورماه به علت کمبود آب تالاب و خشک‌سالی صورت گرفت که تصمیم داشتیم کانال آب‌رسان را به طول 13 کیلومتر از دریا به مجتمع بکشیم.

محمدجواد قدس‎علوی اظهار کرد: این پروژه بسیار سنگین و طاقت‌فرسا در یک بستر کاملا لجنی و باتلاقی در داخل تالاب گمیشان اواخر دی‌ماه 1393 کلید خورد و به مدت چهار ماه ادامه داشت.

وی تصریح کرد: پروژه‎ای بزرگ و با هزینه‎ای بالغ بر 8/2 میلیارد تومان و حدود 10 مترمکعب در ثانیه دبی انتقال آب احداث شد که نتیجه آن آب‌رسانی کامل به تمام قسمت‎های مزارع در لاین یک هزار هکتاری است، آبی که بسیار مناسب و با کیفیتی عالی به لحاظ شوری، دما و غذای زنده است.

قدس‎علوی یادآور شد: برای ارتقا فعالیت‎های پرورش میگو گمیشان همکاری تمام دستگاه‎های اجرایی و ذی‌ربط اعم از استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره‌کل محیط‌زیست، اداره‌کل جهاد کشاورزی استان و ... نیاز است تا بتوانیم شاهد بهبود وضعیت پرورش میگو در گلستان باشیم.

گفتنی است پیش‎بینی می‎شود امسال با برداشتی بالغ بر 800 تن میگو از مزارع استان در مقایسه با سال گذشته صید میگو استان حداقل 66 درصد رشد خواهد داشت که 80 درصد آن سهم صادرات خواهد شد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید