جولان عاملان صید غیرمجاز در جزیره هرمز

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

جولان عاملان صید غیرمجاز در جزیره هرمز
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: جزیره هرمز با توجه به ویژگی های صیادی خود به محلی برای جولان عاملان صید غیرمجاز تبدیل شده است که می‌طلبد سایر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی در برخورد با عاملین صید غیرمجاز به حمایت شیلات بیایند
سید پرویز محبی در بازدید از صیدگاه‌های جزیره هرمز و بررسی صید غیر مجاز اظهار داشت: جزیره هرمز با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین شرایط زیست محیطی ویژه خود، یکی از صیدگاه‌های مهم صید میگو در استان هرمزگان است.
وی در ادامه بیان داشت: جزیره هرمز با برخورداری از 150 فروند شناور صیادی و بالغ بر 450 نفر صیاد نقش مهمی در حوزه صیادی دارد.
مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: جزیره هرمز با توجه به ویژگی های صیادی خود به محلی برای جولان عاملان صید غیرمجاز تبدیل شده است که می طلبد سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی در برخورد با عاملین صید غیر مجاز به حمایت شیلات بیایند.

محبی با بیان اینکه صید غیر مجاز بیش از هرچیز آینده شغلی صیادان را به خطر می اندازد، گفت: بدون شک صید پایدار و حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده در گرو ممانعت از صید غیرمجاز است.

وی ادامه داد: بقای صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر آبزیان امروز نیازمند عزم همگانی در برخورد با همه عوامل نابود کننده ذخایر آبزیان از جمله آلودگی های زیست محیطی، عوامل انسانی، فشار بر روی ذخیره گونه های مرغوب است
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید