اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری در استان مانگستائو با مشارکت شیلات مازندران

چهار‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری در استان مانگستائو با مشارکت شیلات مازندران
معاون استاندار مانگستائو، توان شیلات مازندران و تجربیات آنان را در پرورش ماهی خاویاری مهم و اساسی برشمرد، گفت: طرح ۵۰ هکتاری پرورش ماهی خاویاری با مشارکت بخش کشاورزی مازندران در استان مانگستائو اجرایی می‌شود.
رحیم بیک امیر جانلف در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی مازندران با معاون استاندار و فعالان اقتصادی استان مانگستائو در سالن شماره یک استانداری مازندران با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط پرواز ساری- اکتائو قزاقستان از مهم‌ترین برنامه هئیت قزاق به استان مازندران است، اظهار داشت: با اجرای این تفاهمنامه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و درمانی بین دو کشور به سهولت انجام می‎‌گیرد.
وی با بیان اینکه مازندران از قابلیت بالایی در حوزه کشاورزی و پرورش آبزیان برخوردار است، تصریح کرد: طرح احداث واحد پرورش ماهی در زمینی به مساحت 50 هکتار در استان مانگستائو قزاقستان را به مسئولان جهاد کشاورزی استان مازندران ارائه کردیم و قرار است این طرح شیلاتی در استان مانگستائو قزاقستان اجرایی شود
معاون استاندار مانگستائو از برگزاری جلسات برای سرمایه‌گذاری در بخش گل و گیاه با همکاری فعالان اقتصادی کشاورزی استان مازندران در استان مانگستائو خبر داد و گفت: استان مازندران می‌تواند گل و گیاه زینتی استان مانگستائو قزاقستان را تامین کند.

امیر جانلف کشور با بیان اینکه استان مازندران در زمینه امکانات و زیرساخت‌های پزشکی و وجود متخصصان، در شرایط خوبی قرار دارد، افزود: استان مازندران و مانگستائو قزاقستان می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت با یکدیگر همکاری کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: استان مازندران سالانه حدود 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که عمده‌ترین محصولات شامل برنج و مرکبات است.

وی با بیان اینکه سالانه 2.5 میلیون تن محصولات باغی می‌شود که حدود 200 هزار تن آن کیوی است، تصریح کرد: مازندران 900 هزار هکتار عرصه گل و گیاهان تزیینی داریم که 260 هزار هکتار آن به صورت گلخانه است.

حیدرپور افزود: بخش کشاورزی مازندران پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند در تولید تخم‌مرغ، جوجه یک‌روزه و تجهیزات مرغداری به استان مانگستائو همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران با تولید 210 تن گوشت مرغ، 12 درصد مرغ کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: استان مازندران می‌تواند گوشت مرغ استان مانگستائو قزاقستان را تامین کند.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید