آبزیان رودخانه‌های شهرستان چرام رو‌به نابودی است

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

آبزیان رودخانه‌های شهرستان چرام رو‌به نابودی است
بخشدار مرکزی شهرستان چرام با اشاره به اینکه در رودخانه‌های چرام به بهانه ماهی‌گیری از کلر استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع علاوه بر مشکلات زیست محیطی سبب از بین رفتن آبزیان می‌شود.
علی نوری عصر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان چرام، اظهار داشت: در بحث استفاده از سموم کشاورزی در این شهرستان هیچ نظارتی نمی‌شود و کشاورزان به علت عدم آگاهی از نوع و میزان امراض زیاد خرید و در مزارع کشاورزی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده بی رویه از سموم در صیفی جات سبب امراض گوناگونی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود مسئولان متولی نظارت کافی در بحث فروش سموم جهاد کشاورزی و ناظران داشته باشند.
نوری بیان کرد: در رودخانه‌های شهرستان چرام به بهانه ماهیگیری از کلر استفاده می‌کنند که علاوه بر مشکلات زیست محیطی سبب از بین رفتن آبزیان می‌شود.

بخشدار چرام با اشاره به نقش دهیاران و همکاری مردم در بهداشت روستا، ابراز کرد: تاکنون اقدامات خوبی در روستاهای القچین سفلی و علیا، بردیان و شیرازی در بحث جمع آوری زباله انجام شده که با خرید ماشین آلات حمل زباله تحول خوبی در بهداشت روستاهای حومه چرام انجام می‌شود.

نوری تاکید کرد: از مدیریت شبکه بهداشت و درمان چرام انتظار داریم با دهیاران در خصوص پیگیری پرونده‌های متخلفان بهداشتی در روستاها همکاری کنند.

عضو شورای شهر چرام نیز در این نشست با انتقاد از روند کند اجرای فاضلاب شهری چرام، اظهار داشت: بارها وعده‌های زیادی از طرف مسئولان شهرستانی و استانی برای اجرای فاضلاب و تصفیه خانه شهر چرام بیان شده اما کار خاصی صورت نگرفته و موجب نارضایتی مردم شده است.

علی بابایی افزود: با این وعده‌ها که منتظر سرمایه گذار خارج از استان هستیم، سرنوشت فاضلاب و تصفیه خانه چرام به سرنوشت فسفات این شهرستان تبدیل شده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید