۱۰۲۴ تن ماهی در خراسان جنوبی تولید می‌شود

سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

۱۰۲۴ تن ماهی در خراسان جنوبی تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۰ باب استخر ذخیره پرورش ماهی در استان فعالیت دارد،گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۲۴ تن انواع ماهی در خراسان جنوبی تولید شود.
هاشم ولی‌پور مطلق در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته در خراسان جنوبی 950 تن تولید ماهی پیش‌بینی شد که 941 تن محقق شد و از این میزان 600 تن گرم آبی و 341 تن سرد آبی بود.
وی از وجود استخر ذخیره پرورش ماهی در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: تعداد استخرهای پرورش ماهی در استان 560 باب بود که از این تعداد 61 باب سرد آبی و 499 باب گرم آبی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در راستای پرورش آبزیان در استان 521 نفر در پرورش ماهی مشغول به کار هستند و بیشترین میزان تولید ماهی مربوط به شهرستان قاین به میزان 144 تن است.

ولی‌پور مطلق افزود: میزان سرانه آبزیان در سال 93 به میزان 3.24کیلوگرم به ازای هر نفر در خراسان جنوبی است و پیش بینی تولید انواع ماهی در خراسان جنوبی یک هزار و 24 تن است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه شیلات و آبزیان اظهار داشت: برای امسال کشت فرا سرزمینی در کشور افغانستان، داده آمایی واحدهای تولیدی، گسترش سیستم‌های پرورش متراکم و فوق متراکم، توسعه فرهنگ تولید و مصرف آبزیان، توسعه آبزی پروری و آب بندان و انجام مطالعات برای پتانسیل سنجی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای افزایش سرانه ماهی در خراسان جنوبی تاکنون برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان ویژه بانوان برگزار شد و ماهیان تولید شده در خراسان جنوبی از نوع سرد آبی، قزل آلا، گرم آبی کپور، معمولی آموز و فیتوفاگ است.

ولی‌پور مطلق افزود: در بخش شیلات و آبزیان به پرورش دهندگان ماهی برای افزایش تولید ماهی در خراسان جنوبی سرمایه در گردش 17 درصد، فنی اعتباری 11 درصد، صندوق توسعه ملی در مناطق محروم 11 درصد و در مناطق برخوردار 15 درصد است.

وی با اشاره به ارزش ماهی‌های تولید شده در خراسان جنوبی گفت: ارزش ماهیان زینتی 20 هزار و 750 میلیون ریال، ماهیان سرد آبی 60 هزار میلیون ریال و ماهیان گرم آبی 34 هزار و 100 میلیو ن ریال است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید