دو سوم ناوگان شناورهای صیادی آبادان نوسازی شد

چهار‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

دو سوم ناوگان شناورهای صیادی آبادان نوسازی شد
رئیس اداره شیلات و آبزیان آبادان گفت:به منظور بهبود کیفیت صید، کاهش مشکلات صیادی، صرفه‎جویی در زمان و رسیدن به بهره‎وری بالاتر و بهتر و تجهیز شناورها صیادی به سیستم‏‎های صیادی به‎روز و مدرن، دو سوم ناوگان شناورهای صیادی آبادان از چوبی صیادی به فایبرگلاس ارتقاء یافت.
سید صالح هلالات چهارشنبه افزود:دارندگان شناورهای صیادی چوبی برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک های عامل معرفی می شوند.
وی گفت:بیش از 24 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش شیلات شهرستان آبادان فعالیت می کنند که 42 درصد اشتغال شهرستان را دربر می گیرد.
هلالات از فعالیت 35 درصد ناوگان صیادی استان خوزستان در سه بندر صیادی آبادان، الفجر اروندکنار و چوئبده خبر داد و اظهار داشت:تمامی خدمات از جمله صدور مجوز صید، سوخت، تخلیه صید و بارگیری ملزومات صید در بنادر انجام می شود و با تمهیدات اندیشیده شده نیازی به مراجعه به اداره شیلات آبادان نیست.
رئیس اداره شیلات و آبزیان آبادان گفت:120 لنج صیادی و 70 قایق موتوری در اسکله شماره 14 آبادان، 67 لنج صیادی و 25 قایق موتوری صیادی در بندر چوئبده و 179 لنج صیادی و 340 قایق موتوری صیادی در بندر صیادی والفجر اروندکنار در بخش صیدی و صیادی مشغول فعالیت است.
رئیس اداره شیلات و آبزیان آبادان اظهار داشت:بیش از 19 هزار و 600 تن انواع ماهی و میگو طی سال 1393 از سوی ناوگان صیادی شهرستان آبادان صید شد.
هلالات، حلوا سفید، سنگسر، شوریده، شانگ، راشگو ، صبور، بیاح و میگو را عمده گونه های صید شده از سوی شناورهای صیادی شهرستان آبادان عنوان کرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید