شناور کامپوزیتی در شناسایی ذخایر ژنتیکی دریایی موثر است

یک‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

شناور کامپوزیتی در شناسایی ذخایر ژنتیکی دریایی موثر است
معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یکی از کاربردهای شناور تحقیقاتی کامپوزیتی شناسایی ذخایر ژنتیکی و گونه های در حال انقراض دریایی است تا با استفاده از بیوتکنیک جلوی انقراض این ذخایر گرفته شود.
اسکندر زند شامگاه شنبه در حاشیه آیین به آب اندازی نخستین شناور کمپوزیتی تحقیقاتی ساخت داخل در آبادان افزود: نتیجه تحقیقات بدون شک برای پایداری صید و صیادی در منطقه تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: این شناور تحقیقاتی می تواند نسبت به ارزیابی ذخایر ماهی اقدام کرده، میزان برداشت آن و فصل تخم ریزی را مشخص و مناطقی را که از لحاظ غذایی از جمله فیتوپلانکتون و زئوپلانکتون و میزان فراوانی و شناسایی گونه دریایی را مشخص کند.
زند شناور به آب انداخته شده را آزمایشگاه و پژوهشکده سیار برای محققان علوم شیلات و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا عنوان کرد و افزود: این شناور در برخی مواقع آلودگی های منطقه و تهدیدات بیولوژیکی از لحاظ کشند قرمز، شکوفایی جلبکی و عروس دریایی مشخص می کند.
معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: این وزارتخانه، افزایش و پایداری تولیدات را در بخش شیلات با جدیت پیگیری می کند.
نخستین شناور کامپوزیتی ساخته شده به روش تزریق و خلاء pvc fom در صنایع دریایی نوح جنوب شامگاه شنبه با حضور معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون عمرانی استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان به آب انداخته شد.
این شناور به طول 18.6 متر، عرض پنج متر و آبخور 1.30 دارای دو موتور با 550 اسب بخار و سرعت 22 گره دریایی و 10 نفر خدمه است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید