آغاز پروژه به وزن‌رسانی 350 هزار بچه ماهی گرمابی در زهک و ایرانشهر

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

آغاز پروژه به وزن‌رسانی 350 هزار بچه ماهی گرمابی در زهک و ایرانشهر
مدیرکل شیلات سیستان گفت: پروژه به وزن‌رسانی بچه ماهیان گرمابی در دو شهرستان زهک و ایرانشهر توسط بخش خصوصی در حال انجام است.
محبعلی سیستانی افزود: تامین بچه ماهیان با وزن مناسب، از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت امر پرورش است که در این رابطه سعی شده از نظر کارشناسان باتجربه و خبره استفاده شود.
مدیرکل شیلات سیستان، هدف از انجام این پروژه را تامین بچه ماهی با وزن مناسب برای دوره پرورشی آتی در دو حوزه شهرستان‌های معین ایرانشهر و زهک اعلام کرد.
سیستانی خاطرنشان کرد: در این راستا در مرحله اول و با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی توانمند، به وزن‌رسانی تعداد حدود 350 هزار قطعه بچه ماهی در دستور کار قرار گرفته است و این روند با فعال‌سازی بخش خصوصی واجد شرایط در سایر شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به ضرورت ورود کامل بخش خصوصی به تولید بچه ماهی، این اداره کل در نظر دارد تا در شهرستان‌های معین استان و با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی مراکز خرد تکثیر ماهیان گرمابی تحت حمایت فنی و کارشناسی مرکز تکثیر زهک بعنوان مرکز مادر اقدام کند تا نیاز روز افزون بخش پرورش استان شامل استخرهای پرورشی و منابع آبی به بچه ماهی تامین شود.
سیستانی تصریح کرد: با حمایت دولت و بخش خصوصی کار ساخت و توسعه استخرهای پرورشی و مکان‌های ذخیره سازی ماهیان بومی در سطح شهرستان‌های استان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس و توسعه صید و صیادی در چاه نیمه‌های زابل پس از تکمیل خروجی آن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار اداره کل شیلات سیستان قرار گرفته است
منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید