گلستان صاحب مرکز تکثیر بچه میگو می شود

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

گلستان صاحب مرکز تکثیر بچه میگو می شود
مدیر کل شیلات گلستان گفت: اولین مرکز تولید و تکثیر بچه میگو با ظرفیتی بالغ بر یکصد میلیون قطعه با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی بزودی در این استان تاسیس خواهد شد.
سید جواد قدس علوی اظهارداشت: با توجه به فعالیت مرکز پرورش میگوی استان و نیاز به تولید بچه میگو و نیز توسعه اراضی پرورشی در مجتمع گمیشان، اجرای پروژه آزمایشی تولید و تکثیر در مرکز آموزش و ترویج این مجتمع با هدف بومی سازی تکثیر میگو توسط کارشناسان این اداره کل و با همکاری بخش خصوصی با موفقیت انجام شد.
وی با اعلام رضایت از نتایج به دست آمده از این پروژه اضافه کرد: براساس نتایج به دست آمده و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب منطقه، امکان تولید بچه میگو در استان وجود دارد که با این روند به زودی نیاز گلستان به استان های جنوبی جهت تامین بچه میگو رفع خواهد شد
قدس علوی افزود: با ایجاد این مرکز در استان نگرانی های ناشی از تلفات در حمل بچه میگو از استان های جنوبی و احتمال آلودگی بچه میگو رفع خواهد شد و از این پس با اطمینان کامل از کاهش هزینه ها، سلامت میگو و با تولیدی به اندازه نیاز استان، بچه میگو در گلستان تولید خواهد شد.
به گفته وی بزودی و پس از اخذ سایر مجوزهای لازم، کلنگ احداث این مرکز در شهرستان گمیشان به زمین زده می شود.
گلستان از استان های مستعد پرورش میگو در کشور است و افزون بر 500 نفر در امر پرورش، فرآوری و بسته بندی این محصول مشغول به کار هستند.
میگو در سایت گمیشان پرورش داده شده و میگوهای تولیدی این مجتمع بیشتر در سه کارگاه واقع در بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی فرآوری و بسته بندی می شود.
بخشی از میگوهای تولیدی سایت گلستان صادر و بخشی از آن نیز به بازار مصرف این استان و دیگر مناطق کشور عرضه می گردد.
گمیشان با افزون بر 60 هزار نفر در شمال غرب گلستان و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید