افزایش صادرات آبزیان با بسته بندی بهداشتی ممکن است

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
افزایش صادرات آبزیان با بسته بندی بهداشتی ممکن است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: برای افزایش صادرات محصولات آبزی از استان باید به سمت تولید صنایع جانبی و بسته بندی بهداشتی حرکت کنیم.

رضا اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازار آبزیان به دنبال محصولی است که بسته بندی مناسب داشته باشد و بهداشت را رعایت کند ، بازار عراق نیز به سمت پذیرش محصولات آبزی است که بهداشت و بسته بندی مناسب داشته باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان افزود: بازار عراق هم اکنون به صورت فله ماهی خریداری می کند اما به روز شدن بسته بندی ماهی و آبزیان از سوی کشورهای دیگر و عرضه آن در بازار عراق ممکن است دیگر خواستار خریداری ماهی از استان که به صورت فله به عراق صادر می شود نباشد.
وی گفت: در زمان حاضر صادرات ماهی به کشور عراق در شرایط نامناسبی انجام می شود و اگر به همین صورت ادامه یابد محصولات آبزی استان امکان رقابت با محصولات سایر کشورها را نخواهد داشت.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: متاسفانه در صادرات آبزیان بین صادر کننده و تولید کننده هماهنگی وجود ندارد و همین امر باعث شده است تا افراد عراقی در بازار آبزی استان نفوذ کنند و باعث نوساناتی در قیمت و عرضه محصولات آبزی در بازار استان شوند.
وی اظهار کرد: صادرکنندگان آبزی در استان هیچ اتحادیه و مکان مشخصی ندارند که در این بخش به طور حرفه ای و مناسب فعالیت کنند.
اسدی همچنین در ادامه با اشاره به صادرات دام سبک از استان خوزستان بیان کرد: خوزستان در تولید و صادرات دام سبک جایگاه مناسبی دارد، در سال گذشته بالغ بر 150 راس دام سبک از استان صادر شد این در حالی بود که از کل کشور در حدود 190 راس دام در سال گذشته صادرشده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: در شهریور سال گذشته دو شرکت صادر کننده دام سبک در استان وجود داشت که در شهریور امسال این شرکت ها به 18 شرکت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در صادرات دام استان محدودیتی ندارد بیان کرد: با توجه به ضوابط کشور مقابل و طبق قانون قرنطینه دام باید از استان به کشور مقصد صادر شود.
اسدی با اشاره به نحوه صادرات فرآورده های دامی افزود: در پایانه صادرات استان باید تجهیزاتی همچون یخچال و فضای مناسب نگهداری فرآورده های دامی وجود داشته باشد، رعایت بهداشت در نگهداری فرآورده های دامی بسیار مهم است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: در صورتی که پایانه صادراتی امکانات مناسب نگهداری از فرآوده های دامی را داشته باشد صادرات بیشتری را در این بخش از استان خواهیم داشت

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید