آغاز فعالیت‌های صید و صیادی تعاونی‌های 18 و 19 ارس

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
آغاز فعالیت‌های صید و صیادی تعاونی‌های 18 و 19 ارس
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی تعاونی‌های 18 و 19 ارس خبر داد

محمد شیرولیلو در ارومیه از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی تعاونی‌های 18 و 19 ارس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مجوزهای صادر شده برای تعاونی‌های صید و صیادی 18 و 19 ارس، این دو تعاونی مجاز هستند فعالیت‌های صیادی خود را از دریاچه پشت سد ارس از 31 شهریور ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی آغاز کنند.

وی تصریح کرد: دریاچه پشت سد ارس یکی از غنی‌ترین منابع آبی استان و کشور است که پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 3 هزار و 600 تن انواع ماهی از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمابی با ارزش ازجمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ‌هد، ماش و گونه ارزشمند شاه‌میگو است.

این مسئول تصریح کرد: آذربایجان غربی رتبه نخست در تولید آبزی از منابع داخلی را در بین استان‌های غیرساحلی کشور را دارد و دریاچه سد ارس به عنوان بزرگ‌ترین منبع تأمین مولد ماهی صوف در کشور است.

شیرولیلو از صادرات از محصول به سایر استانها خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد زیادی از این ماهی با ارزش به استان‌های شمالی کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دریاچه پشت سد ارس یکی از مهمترین منابع آبی برای صید آبزیان به شمار می‌رود، اعلام کرد: هر ساله شاهد صید و صادرات آبزیان به سایر استانها هستیم

منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید