سایت گمیشان پاک‎ترین مجتمع میگوی کشور و خاورمیانه است

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

سایت گمیشان پاک‎ترین مجتمع میگوی کشور و خاورمیانه است
مدیرکل شیلات گلستان از سایت گمیشان به عنوان پاک‎ترین مجتمع میگوی کشور و خاورمیانه یاد کرد
سیدجواد قدس‎علوی در نخستین همایش هم‎اندیشی تولید و تجارت میگو که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: فاز اول سایت گمیشان 30 درصد پیشرفت دارد و 9 میلیارد تومان برای این سایت هزینه شده است.
وی تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‎های سایت گمیشان 40 میلیارد تومان هزینه نیاز است تا این مجموعه به بهره‎برداری کامل برسد.
سایت گمیشان 4 لاین یک‎هزار هکتاری دارد

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه برگشت سرمایه در سایت گمیشان سه تا چهار سال برآورد شده است از آمادگی پذیرش سرمایه‎گذار در این بخش خبر داد.

قدس‎علوی با بیان اینکه مطالعات زیست‎محیطی سایت گمیشان در سال 1370 آغاز شد، افزود: میگوی وانامی از اواخر دهه 80 وارد استان گلستان شد و در این مدت تولید خوبی در تکثیر و پرورش میگو شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سایت گمیشان چهار لاین یک‎هزار هکتاری دارد، گفت: فاز نخست این پروژه 4 هزار هکتار است و فاز دوم آن 6 هزار هکتار پیش‎بینی شد که قرار است تا پایان برنامه پنج ‎ساله ششم تکمیل و به مرحله بهره‎برداری برسد.

بندرترکمن و گمیشان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارند

مدیرکل شیلات گلستان؛ بهره‎برداری از منابع بلااستفاده آب دریا را از مهم‌ترین اهداف طرح برشمرد و اظهار کرد: با اجرای این پروژه شاهد کاهش فشار بر صید غیرقانونی از دریای خزر هستیم.

قدس‎علوی؛ ایجاد اشتغال مولد با راه‎اندازی مراکز تکثیر، کارخانجات فرآوری و تولید غذای میگو را از دیگر مزایای پروژه ذکر کرد و گفت: جلوگیری از به کاربردن صیادان غیرقانونی در مجتمع پرورش میگوی گمیشان و فراهم کردن صادرات غیرنفتی از اهداف پروژه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه میگوی وانامی گلستان جزو باکیفیت‎ترین محصولات محسوب می‎شود، ابراز داشت: برای توسعه میگو از طریق بازارهای خارجی و انتقال از طریق راه‎آهن به کشورهای همسایه می‎توان گام‎های اساسی برداشت که استان گلستان در این زمینه ظرفیت‎های لازم را داراست.

به گفته قدس‎علوی؛ شهرستان‎های بندرترکمن و گمیشان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید