لزوم سرمایه‌گذاری در شیلات بهبهان با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
لزوم سرمایه‌گذاری در شیلات بهبهان با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان

رئیس شیلات بهبهان گفت: این شهرستان ظرفیت و استعداد آبزی‌پروری خوبی دارد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران اقدام کنند

مجید شکاری در بهبهان اظهار کرد: در حال حاضر متوسط سرانه مصرف آبزیان در جهان 20 کیلوگرم به ازای هر فرد در سال بوده که در کشور ما این میزان به کمتر از نصف رسیده است.

وی ادامه داد: مصرف سرانه هر ایرانی در کشور حدود 9. 8 کیلوگرم است که نیاز مبرم و ضروری دارد فرهنگ مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی ترویج شود

رئیس شیلات شهرستان بهبهان اضافه کرد: شهرستان بهبهان سرانه مصرف بسیار پایینی دارد و از متوسط سرانه مصرف کشوری پایین‌تر بوده و نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر احساس می‌شود.

شکاری خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت آبزی‌پروری استفاده شود که در این جهت می‌توان از ظرفیت‌های مستعد در بهبهان استفاده کافی را برد.

وی یادآور شد: استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راه‌های آبزی‌پروری در شهرستان بهبهان است که با این امر اراضی کشاورزی آبیاری رهاسازی و در آن تولید گوشت سرشار از سلامتی آبزیان به تولید می‌رسد.

رئیس شیلات بهبهان در ادامه ضمن اشاره به بارور‌سازی آب و غنی سازی آب گفت: با عملی شدن این امر کشاورز ما از دو جهت نفع می‌برد هم آب غنی شده به محصول خود می‌رساند و هم تولید گوشت سفید آبزیان را در تولید ملی خود قرار می‌دهد.

شکاری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان بهبهان ظرفیت و استعداد بسیار خوبی جهت آبزی‌پروری را داشته و اداره شیلات بهبهان آماده مشاوره دادن به کشاورزان جهت این کار و سرمایه‌گذاری در این امر است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید