صنایع دامپروری و شیلاتی در استان اردبیل توسعه می یابد

یک‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
صنایع دامپروری و شیلاتی در استان اردبیل توسعه می یابد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از توسعه صنایع دامپروری و شیلاتی در این استان خبر داد.

معرفت آذری گفت: با هدف توسعه دامپروری ، صنعتی و شیلاتی ، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری و افزایش تولید در بخش دام و طیور و آبزیان نسبت به صدور 17 فقره مجوز موافقت اصولی ، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری در مناطق مختلف استان اقدام شد.

او افزود: از این تعداد مجوز موافقت اصولی چهار فقره مربوط به واحدهای پروانه بهره برداری می شود که شامل یک واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 10 هزار قطعه در هر دوره پرورش و یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 30 هزار قطعه و یک واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 200 راس در هر دوره پرواری و یک واحد پرورش گاو شیری اصیل به ظرفیت 300 راس است.
وی میزان سرمایه گذاری در این چهار واحد را 92 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با شروع فعالیت این واحدها برای 58 نیروی ماهر و تحصیل کرده این رشته کارآفرینی ایجاد می شود.
آذری اظهار کرد: در سال دولت و ملت که مزین به همدل و همزبانی است از تمام طرح های زودبازده که باعث رونق بخش کشاورزی و شیلات استان می شود استقبال می کنیم.
وی از متقاضیان طرح های مختلف کشاورزی خواست قبل از اجرای این گونه طرح ها پس از کسب موافقت اصولی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح فعالیت ساخت و ساز خود را آغاز و با بکارگیری توصیه ها و راهنمایی های سازنده کارشناسان این سازمان زمینه رشد و ترقی بخش کشاورزی و شیلات استان را فراهم کنند

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید