برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون تن از آبزیان

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون تن از آبزیان
رئیس سازمان شیلات با اشاره به اینکه روزانه ۴ میلیون تن ماهی تیلاپیا در جهان تولید می شود، گفت: تولید حدود یک میلیون تن آبزیان در سال جاری در برنامه این سازمان قرار دارد.
حسن صالحی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا غذای سالم را بر سر سفره مردم ببریم، گفت: برای امسال برنامه داریم تا حدود یک میلیون تن تولید آبزیان را داشته باشیم که امیدواریم این امر محقق شود.
وی با بیان اینکه امسال بیماری هایی را در برخی آبزیان داشتیم که متاسفانه تولید ما را کاهش داده است، افزود: امسال بیماری هایی در ماهی قزل آلا و میگوی بوشهر وجود داشت که این موضوع مقداری از تولیدات ما را کاهش داد که تلاش داریم با تولید دیگر آبزیان، این کمبود را جبران کنیم.
رئیس سازمان شیلات در خصوص انتقاد برخی به واردات ماهی تیلاپیا اظهارداشت: امروزه ۴ میلیون تن ماهی تیلاپیا در دنیا تولید می شود و ۱۲۰ کشور تولیدکننده این ماهی هستند.

صالحی با بیان اینکه اروپا و آمریکا بزرگترین واردکننده این ماهی به شمار می روند، افزود: بنابراین مصرف این ماهی هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند آن را مصرف کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امیدواریم که امسال تولید آبزیان را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر تمامی این ماهی ها به کشور وارد می شود و ما هیچگونه تولیدی نداریم، فقط در بخش کارهای تحقیقاتی از آن استفاده می شود و امیدواریم که در آینده به تولید این ماهی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مصرف آبزیان در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا نصف است، گفت: تلاش می کنیم تا این فاصله را پر کنیم که با برگزاری نمایشگاه های متعدد و عرضه فرآورده های متنوع آبزیان در فروشگاه ها سعی داریم تا مردم از این نوع غذای سالم استقبال کنند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید