45 هزار قطعه بچه ماهي قرل آلا در يزد رهاسازي مي شود

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

45 هزار قطعه بچه ماهي قرل آلا در يزد رهاسازي مي شود
نعمت اللهي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شروع فصل پاییز و سرد شدن آب و هوای کویری استان، زمان رها سازی بچه ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره آغاز شده است.
وی بيان كرد: قزل آلا از گونه ماهیان سرد آبی است که در شرایط آب و هوایی سرد وخنک با دماي آب زیر ۱۸ درجه سانتیگراد پرورش داده مي شود.
نعمت اللهی بيان كرد: پرورش این گونه ماهی معمولا در شش ماهه دوم سال صورت می گیرد که این فرصت را برای کشاورزان فراهم می کند تا پس از برداشت محصولات خود در فصل تابستان و با فراغت بیشتر به پرورش ماهي بپردازند.
وی عنوان كرد: پیش بینی می شود در سال جاری 45 هزار قطعه بچه ماهی در ۵۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی رها سازی شود که این تعداد رهاسازی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.
نعمت اللهي يادآور شد: کشاورزان با استفاده از روشهای موثر در پرورش ماهی مي توانند سود اقتصادی مناسبی را به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.
وی گفت: در صورت مناسب بودن شرایط، پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۱۵٫۵ تن انواع آبزیان پرورشی که شامل ماهی قزل آلا و ماهیان سردابی است در مزارع پرورشی و منابع آبی شهرستان تولید شود.
نعمت اللهی از تمامی آبزی پرورانی که با استفاده از موتور آبهای کشاورزی به پرورش ماهی قزل آلا و یا ماهیان سردابی در استخرهای ذخیره کشاورزی یا ذخیره دو منظوره اقدام کرده اند، خواست: با توجه به شرایط نامناسب خشکسالی در استان و کاهش چشمگیر سطح آبهای زیر زمینی در چند سال اخیر، پرورش ماهی خود را هر ساله با فصل کشاورزی تنظیم کرده و از انجام آبزی پروری در فصول غیر کشاورزی خودداری کنند.
وی در مورد استخر و شرایط مورد نیاز پرورش ماهی گفت: استخرهای بتنی برای پرورش آنها مناسب تر است و برای تولید یک تن نیاز به ۱۰ لیتر در ثانیه آب با دمای منفي 10 تا 18 درجه سانتيگراد است

دیدگاه خود را بیان کنید