10 هزار و 231 تن از آبزیان پرورشی کشور در زنجان تولید شده است

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

10 هزار و 231 تن از آبزیان پرورشی کشور در زنجان تولید شده است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: 10 هزار و 231 تن از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی مورد نیاز کشور در این استان تولید شده است.
محمود صیادبورانی افزود: سال گذشته 371 هزار و 717 تن از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی پرورشی در کشور تولید شده است که 10هزار و 231 تن از این میزان را آبزی پروران استان زنجان تولید کرده اند.
وی با بیان اینکه استان زنجان سال 93 توانسته است با موفقیت دو و هفت دهم درصد از آبزیان پرورشی کشور را تولید کند، اظهارکرد: این استان سال 92 با دو و نیم درصد تولید توانست رتبه دهم را در میان 32 مرکز شیلاتی کشور به خود اختصاص دهد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: امسال رتبه بندی استان ها در خصوص تولید آبزیان پرورشی اعلام نشده است.
صیادبورانی ادامه داد: این استان سال 91 دو و یک دهم درصد و سال 84 نیز 65 صدم از آبزیان پرورشی کشور را تولید کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از انواع تجهیزات مدرن طراحی، احداث انواع مزارع پرورش ماهی، ورود گونه های سریع الرشد و اقتصادی 'تنوع گونه های تولیدی'، برگزاری کلاس های تکثیر و پرورش و طبخ غذاهای متنوع از ماهیان، مطالعه پتانسیل ها و استعداد های آبزی پروری استان زنجان و به کارگیری دانش روز برای متقاضیان و بهره برداران آبزی پروری موجب شده است که این استان طی سال های اخیر در تولید آبزیان روند رو به رشدی را داشته باشد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بر اساس سالنامه آماری سازمان شیلات ایران این استان تا پایان سال 93 با 10 هزارو 231 تن تولید آنواع آبزیان پرورشی دو و هفت دهم درصد از سهم تولید کشور را دارد.
صیادبورانی انواع ماهیان تولیدی در کشور را انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، و ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین، شاه میگو، ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزد دریای خزر برشمرد.
وی تاکید کرد: استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
استان زنجان سال گذشته دارای هزارو 700 تولید کننده انواع آبزیان بود که دارای 474 مزرعه بودند و این آمار تا پایان امسال به ترتیب به هزار و 810 و 500 استخر ارتقا می یابد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید