کامل نبودن زنجیره تولید و بازاریابی چالش پیش روی شیلات هرمزگان است

چهار‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید
کامل نبودن زنجیره تولید و بازاریابی چالش پیش روی شیلات هرمزگان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از خام فروشی ماهی، گفت: کامل نبودن زنجیره تولید، بازاریابی و تعیین بازار هدف، از چالش های پیش روی صنعت شیلات استان و کشور است.

عباس شیرخانلو روز چهارشنبه در نخستین جشن ملی ساردین ماهیان در جزیره قشم در گفت و گو با ایرنا، افزود: بی شک برای افزایش ارزش افزوده در صنعت شیلات باید با تکمیل صنایع پایین دستی در حوزه فرآوری و بسته بندی ماهی، از خام فروشی ساردین ماهیان و تبدیل آنها به پودر ماهی خودداری کرد.
وی با بیان اینکه 15 درصد ارزش افزوده صنعت شیلات کشور از هرمزگان به دست می آید، گفت: سهم استان از ارزش افزوده تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور نیز بیش از 14 درصد است

شیرخانلو ادامه داد: در چارچوب تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه صنایع دریامحور، هدف گذاری مناسبی در برنامه ششم توسعه برای توسعه حوزه شیلاتی کشور انجام شده است و به صورت جدی دنبال می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار هرمزگان بیان کرد: توسعه دریامحور فقط به صنعت شیلات محدود نمی شود و توسعه ترانزیت و گردشگری دریایی را نیز دربر می گیرد.
شیرخانلو با تاکید بر ضرورت تعیین بازارهای هدف پیش از تولید محصول، اضافه کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی الگوهای کشت متناسب با تجارت جهانی و ملی نیست چراکه بازاریابی خوبی در این زمینه انجام نمی شود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار هرمزگان، افزایش بنادر صیادی و چندمنظوره در کنار تکمیل صنایع شیلاتی نقش مهمی در بهره برداری بهینه تر از ذخایر آبزی کشور ایفا می کند.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان یکی از مهمترین منابع تولید و صید ماهیان آب های شور در کشور است.
نخستین جشن ملی ساردین ماهیان صبح امروز به میزبانی جزیره قشم و مرکز بین الملل رشد با هدف ارتقای ارزش افزوده محصولات شیلاتی آغاز شد و عصر امروز در قالب نشست های تخصصی با محوریت ارزش افزوده، توسعه بازار و فرآوری ادامه می یابد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید