پرداخت خسارات بیماری VHS عادلانه نیست

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

پرداخت خسارات بیماری VHS عادلانه نیست
فرماندار شهرستان دورود گفت: سازمان شیلات به برترین شهر تولیدکننده ماهیان سردآبی در استان لرستان بی‌توجه است.
ماشاءالله نعمتی در مانور پدافند غیرعامل که با موضوع کارگاه آموزشی پیش‌گیری از بیماری VHS در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دورود برگزار شد، با انتقاد از سازمان شیلات کشور، یادآور شد: با توجه به حجم مشکلاتی که در حوزه آبزیان در شهرستان دورود وجود دارد، قرار بود تا نمایندگان این سازمان از وضعیت موجود در شهرستان بازدید داشته باشند که این امر تاکنون محقق نشده است.
وی با اشاره به ظرفیت شهرستان دورود در حوزه پرورش ماهی، خاطرنشان کرد: در شهرستان دورود 130 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید 4 هزار تن وجود دارد و در هفته دولت سال جاری مجتمع بزرگ پرورش ماهی سردآبی چم‌چید با ظرفیت تولید 7 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید
فرماندار شهرستان دورود یادآور شد: در بخش پرورش ماهیان گرم‌آبی در شهرستان دورود 20 مزرعه با ظرفیت تولید یک‌هزار و 100 تن ماهی گرم‌آبی وجود دارد و میزان تولید شهرستان دورود در بخش ماهیان سردآبی با میزان تولید 12 استان غیر ساحلی کشور برابری می‌کند.

وی با اشاره به خسارت 16 میلیارد تومانی پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی در شهرستان دورود بر اثر ایجاد بیماری VHS طی سال‌های 92 و 93 تأکید کرد: نباید مسئولان شیلات استان و پرورش‌دهندگان ماهی در مواجه با این خسارات طرف مقابل را مقصر معرفی و توپ را در زمین یکدیگر قرار دهند، چراکه همه ما در به وجود آمدن این حجم از خسارات مسئول هستیم.

نعمتی با اشاره به پرداخت 370 میلیون تومان خسارت به پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی در شهرستان دورود، تأکید کرد: این مبلغ در شرایطی پرداخت شده است که حجم خسارات برآورد شده در شهرستان دورود 16 میلیارد تومان تخمین زده شده است و با توجه به حجم ظرفیت‌ها و خسارات ناشی از این بیماری در بین شهرستان‌های استان اختصاص 370 میلیون تومان به شهرستان دورود عادلانه نبوده و نسبت به آن اعتراض داریم چراکه مبنا و شاخص‌های پرداخت این خسارات برای ما مشخص نیست.

وی با بیان اینکه باید در حوزه آبزی‌پروری از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: از اداره‌کل شیلات استان انتظار داریم تا در جهت رفع مشکلات شهرستان دورود توجه بیشتری صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه یک‌هزار و 100 نفر در شهرستان دورود به طور مستقیم در بخش پرورش ماهی مشغول به کار هستند، گفت: این بخش تولیدی 2 هزار و 300 فرصت شغلی غیر مستقیم را نیز به دنبال دارد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تعاونی پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی در شهرستان دورود، خاطرنشان کرد: تشکیل یک انجمن صنفی می‌تواند در جهت رفع مشکلات و مطالبه‌گری این تولیدکنندگان اثر گذار باشد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید