برگزاري نخستين همايش و نمايشگاه بين المللي آبزي پروري خاورميانه

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

برگزاري نخستين همايش و نمايشگاه بين المللي آبزي پروري خاورميانه
نخستین همایش و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی با همکاری مشترک انجمن جهانی آبزی پروری (WAS) و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آذر ماه در تهران برگزار می شود.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت :این کنفرانس بین المللی ویژه آبزی پروری از 22 تا 24 آذر در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
دکتر محمد پورکاظمی با اشاره به اینکه این کنفرانس با شعار دستیابی به بازارهای جدید در آبزی پروری برگزار می شود، اظهار داشت : این بازارهای جدید شامل رویدادهای مهمی از جمله همایش آبزی پروری آسیا - اقیانوسیه 2015، همایش آبزی پروری خاورمیانه 2015، سمپوزیوم بین الملی میگو و دومین کنفرانس بین المللی پرورش لارو در ایران است.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت : در کنفرانس و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی از استادان متخصصان آبزی پروری و دانشجویان دعوت شده است تا مقالات علمی و تحقیقاتی خود را در یکی از محورهای کنفرانس ارائه دهند.
پورکاظمی تاکید کرد: متخصصان، سرمایه گذاران و شرکت های خارجی ، مشارکت فعال و حمایت مالی صاحبان صنایع و شرکت های معتبر مرتبط داخلی دراین رویداد بین المللی حضور گسترده و چشمگیر خواهند داشت.
این مقام مسئول در مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کشوربا بیان اینکه این حضور فعال باعث تحقق اهداف کنفرانس از جمله انتقال دانش و توسعه تکنولوژی ، مبادله آخرین یافته های تحقیقاتی و تجاری خواهد شد ، گفت: همچنین ملاقات با شرکای تجاری بالقوه و در نهایت دستیابی به بازارهای جدید آبزی پروری و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری های جدید از دیگر اهداف برگزاری کنفرانس و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی محسوب می شود.
وی اظهار داشت : پرورش ماهیان سردآبی، ماهیان گرمابی، ماهیان خاوریاری، میگو، سخت پوستان و نرم تنان، و آبزی پروری در قفس و ماهیان دریایی از محورهای برگزاری این کنفرانس بین المللی است.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شیلات اعلام کرد: همچنین در این همایش موضوع های تخصصی آبزی پروری در زمینه بیولوژی و فیزیولوژی، تکثیر، ژنتیک و اصلاح نژاد، تغذیه، بهداشت و بیماری ها، اکولوژی و محیط زیست، فرآوری و بازار و اقتصاد مطرح خواهد شد.
به گفته دکتر پورکاظمی، موارد فوق در راستای ارتقاء صنعت آبزی پروری، توسط کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه ها در این کنفرانس ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس می تواند در توسعه هر چه بیشتر آبزی پروری در کشور و منطقه خاورمیانه نقش موثری ایفا کند ، اظهار امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه آبزی پروری در حاشیه این کنفرانس بین المللی بتوانیم در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به بخش آبزی پروری کشور با بهره گیری از روش های علمی روز دنیا موفق عمل کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان کرد: همچنین می توانیم با بهره گیری از تجارب متخصصان خارجی شرکت کننده در این کنفرانس از تجارب علمی آنها نیز در مباحث مرتبط با آبزی پروری نهایت بهره را ببریم.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید