بندر بوشهر پیشتاز در صدور مجوز طرح‌های پرورش ماهی در قفس

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
بندر بوشهر پیشتاز در صدور مجوز طرح‌های پرورش ماهی در قفس

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر بوشهر بیشترین مجوز طرح‌های پرورش ماهی در قفس را صادر کرده است.

مسعود قاسمیان بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است که به تکثیر و پرورش آبزیان در منابع آب‌های داخلی و در قفس‌های محصور اختصاص دارد.

وی افزود: این طرح‌ بیش از یک سال است که به منظور افزایش نرخ بهره‌برداری پایدار از منابع آب‌های داخلی، سودآوری اقتصادی و کاهش مخاطرات زیست‌محیطی در جهت حفظ گونه‌های بومی آبزی در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اداره کل با مشارکت اداره کل شیلات استان از ابتدای امسال نشست‌های متعددی را در راستای بررسی مشکلات پرونده‌های درخواست پرورش ماهی در قفس برگزار کرده که منتج به سهولت چشمگیر روند اخذ مجوزهای لازم برای این طرح‌ها شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیشترین مجوز را در خصوص پرونده‌های پرورش ماهی در قفس صادر نموده است تصریح کرد: تعداد مجوزهای صادر شده شامل مجوزهای موافقت اولیه و ساخت به ۶ فقره رسیده است و تعداد ۴ پرونده نیز جهت صدور مجوز، در کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دست بررسی است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید