ارائه تسهیلات به متقاضیان پرورش خاویار در مازندران

چهار‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
ارائه تسهیلات به متقاضیان پرورش خاویار در مازندران

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ارائه تسهیلات به متقاضیان پرورش خاویار در این استان خبر داد و گفت: یک مرکز نیز برای جمع‌آوری و فروش خاویار برای آنها در نظر می‌گیریم

محمد سعیدی‌کیا در مراسم اهدا و واگذاری رایگان هزار فقره اسناد املاک بنیاد علوی به مردم فریدونکنار، اظهار کرد: در نظر داریم که تا پایان سال‎جاری 3 هزار سند دیگر به مردم مازندران تقدیم ‎شود.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه مربوطه نیز تا دو سال تمدید شده است، از مردم خواست تا زودتر تشکیل پرونده بدهند تا این کار به‎خوبی انجام شود، در روستاها نیز برای راحتی مردم، تدابیری برای تشکل پرونده آنها اندیشیده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دو قرار مهم با استاندار مازندران گذاشتیم تا به ایجاد اشتغال در این استان کمک شود، افزود: با بانک سینا، استانداری مازندران و بنیاد علوی قرار گذاشتیم تا افرادی که طرح‌های اشتغال‌زایی دارند آن را از طریق استانداری به بانک سینا بفرستند تا بررسی و در نهایت، وام آن تأمین شود.

این مسؤول تصریح کرد: سقف پرداخت تسهیلات تا 2 میلیارد تومان است و پنج درصد بنیاد علوی و پنج درصد نیز استانداری مازندران یارانه می‌دهد اما امروز این یارانه برای استفاده کنندگان هشت درصد می‎شود و بسیار خوب است، 20 میلیارد تومان نیز برای استان مازندران پیش‌بینی شده که اگر جذب شود، میزان آن را افزایش می‌دهیم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه مازندران مرکز تبادل برنج و ماهی است، گفت: ماهی خاویاری در دریا به حداقل رسیده، بنابراین تصمیم گرفتیم برای واحدهای 20 تنی تولید گوشت که به‎طور طبیعی سالانه 500 کیلو خاویار از آنها حاصل می‌شود، این سرویس را ارائه کنیم.

وی افزود: علاقه‌مندان می‎توانند طرح‌های خود را از طریق شیلات برای تصویب و تأمین اعتبار ارائه دهند، 1.5 میلیارد تومان به هر واحد تسهیلات داده می‌شود و یک مرکز نیز برای جمع‌آوری و فروش خاویار برای آنها در نظر می‌گیریم که البته در سرمایه‎گذاری برای این طرح‎های اشتغال‌زایی نیز استانداری و بنیاد علوی یارانه می‌دهند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که با این طرح‌ها، اشتغال در مازندران توسعه و افزایش یابد.

سعیدی‌کیا درباره تقدیم اسناد بنیاد علوی، ادامه داد: امروز به نیت 14 معصوم، 14 سند به مردم تقدیم می‌شود و بقیه افراد می‌توانند اسناد خود را از ادارات دریافت کنند.

وی در پایان گفت: دعا کنید که در این شب‌ها و روزها بتوانیم خالصانه و صادقانه به مردم کمک کنیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید