فعالیت های صیادی در پشت سد ارس آغاز شد

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
فعالیت های صیادی در پشت سد ارس آغاز شد
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: به مدت دو ماه فعالیت های صید و صیادی شاه میگوی دراز آب شیرین دریاچه پشت سد ارس آغاز شد.

معصوم فصیح با بیان اینکه مرحله دوم فعالیتهای صید وصیادی این آبزی ارزشمند دراین منبع آبی بزرگ شیلاتی آغازشده است اظهارداشت: پنج شرکت بهره برداردر امور استحصال، عمل آوری و صادرات شاه میگو به مدت دوماه جاری اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی بااشاره به اینکه شاه میگوی سد ارس مختص استان آذربایجان غربی است اضافه کرد: سالیانه شرکتهای مذکور زیر نظر این مدیریت و با استفاده از اکیپ های صیادی محلی نسبت به صید این موجود ارزشمند مبادرت کرده و بعد از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به شرکت های اروپایی خارجی از جمله ارمنستان، آلمان و فرانسه صادر می کنند که از این طریق ارزآوری قابل توجهی عاید کشورمان می شود.

فصیح با اعلام اینکه در این راستا فعالیتهای صید وصیادی تعاونی های ۱۸ و ۱۹ در دریاچه پشت سد ارس آغاز شده است عنوان کرد: توجه به فرا رسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس و با توجه به مجوز صادر شده توسط مدیریت شیلات و آبزیان استان، تعاونی های صید و صیادی ۱۸ و ۱۹ ارس مجازند فعالیتهای صیادی خود را آغاز کرده اند.

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: دریاچه پشت سد ارس منبع آبی ارزشمندی است که برای ۳۸۴ خانوار در قالب دو تعاونی اشتغال پایدار ایجاد کرده است و ۶ شرکت بهره بردار شاه میگوی نیز با ۷۰ نفر اشتغالزایی در این منبع آبی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد : دریاچه پشت سد ارس یکی از غنی ترین منابع آبی استان و کشور بوده که دارای انواع ماهیان بومی، گرمابی و گونه ارزشمند شاه میگوی در از آب شیرین است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید