صید بیش از سه هزار کیلوگرم انواع ماهی استخوانی در آستارا

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
صید بیش از سه هزار کیلوگرم انواع ماهی استخوانی در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: در مهرماه و آغاز فصل صید، سه هزار و یکصد کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شد.

صادق خاصی پور افزود: 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی با 29 بار پره کشی اقدام به صید این میزان ماهیان استخوانی کردند و در این مدت، 79 کیلوگرم ماهی سفید، دو هزار و 737 کیلوگرم کفال و 284 کیلوگرم کپور و اردک ماهی صید شد.
وی اظهار کرد: فعالیت صیادی صیادان آستارا در مهرماه به مدت 18 روز به علت کولاک دریا غیر ممکن بود، اما صید به روش پره کشی در سواحل دریای خزر تا 20 فروردین سال آینده ادامه پیدا می کند.
خاصی پور بیان کرد: به دلیل برودت زودهنگام هوا ، صید ماهی در شهرستان های تالش و آستارا چند روز زودتر از وقت مقرر آغاز شده است.

او ادامه داد: از 20 تا 31 شهریور امسال نیز دو هزار و پنج کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در نوار ساحلی آستارا صید شده بود.
خاصی پور افزود: در سال های اخیر ذخایر آبزیان دریای خزر به دلیل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی، برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و صید بی رویه کاهش یافته است.
49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان در غرب استان گیلان در صید ماهیان استخوانی فعالیت می کنند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید