مصرف روزانه سه تن ماهی و آبزی در البرز

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
مصرف روزانه سه تن ماهی و آبزی در البرز
رئیس اتحادیه آبزیان البرزگفت: سالانه 100 تا 150 تن آبزیان دراستان تولید می‌شود

وحید فخاریان اظهار کرد: روزانه حدود سه تن ماهی و آبزی در البرز مصرف می‌شود که تنها یک دهم از این مقدار در استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه حدود 100 تا 150 تن آبزیان در البرز تولید می‌شود که این میزان پاسخگوی مصرف داخلی استان نیست.

رئیس اتحادیه آبزیان البرز اضافه‌کرد: چون‌که از تولیدکنندگان البرزی حمایت چندانی نمی‌شود، البرز بیشترین میزان ماهی و آبزیان مصرفی خود را از لرستان و چهارمحال و بختیاری وارد می‌کند.

فخاریان افزود: بارها و بارها شاهد شیوع بیماری در بسیاری از استخرهای ماهی استان بودیم و چون اکثر این استخرها بیمه نبودند خسارت زیادی به تولیدکنندگان تحمیل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خساراتی که طی سال‌های گذشته به تولیدکنندگان ماهی در البرز وارد شده توسط هیچ نهادی جبران نشده است.

رئیس اتحادیه آبزیان البرز بااشاره به سرانه مصرف ماهی در البرز توضیح داد: با وجود فوائد زیاد مصرف ماهی، سرانه مصرف آن دراستان برای هر نفر به زحمت به هفت کیلوگرم می‌رسد.

فخاریان افزود: علل عمده‌ای برای کم‌بودن سرانه مصرف ماهی در استان وجود دارد که یکی گران بودن این محصول است اما اگر فرهنگ مصرف آبزیان تقویت شود به این باور می‌رسیم که قیمت این گونه محصولات نسبت به گوشت مرغ و گوشت قرمز ارزان‌تر هم است.

وی یادآور شد: رسانه‌ها باید در خصوص اهمیت مصرف آبریان در حفظ سلامت اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشند تا شاهد رواج فرهنگ مصرف ماهی در خانواده‌های ایرانی باشیم

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید