شیلات با مشارکت صیادان، دریای مازندران را احیا می کند

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
شیلات با مشارکت صیادان، دریای مازندران را احیا می کند

معاون صید اداره کل شیلات استان مازندران با اشاره به مشارکت صیادان در مراحل کاشت، داشت و برداشت دریای مازندران گفت: امسال پیش بینی می شود مهاجرت ماهی به دریا از طریق تکثیر طبیعی به حدود 25 میلیون بچه ماهی برسد

عباسعلی شیخ تبار اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود مهاجرت ماهی به دریا از طریق تکثیر طبیعی با همکاری یگان حفاظت آبزیان و تعاونی های پره ماهیان استخوانی به حدود ۲۵ میلیون بچه ماهی برسد.

وی افزود: دلیل توجه صیادان به مشارکت و حفاظت از رودخانه های احتمالی مهاجرت آبزیان جهت تکثیر طبیعی این است که آنها باور دارند بچه ماهی پس از رها سازی، به رودخانه ای بازمی گردد که در آن به دنیا آمده و تکثیر شده است.
این در حالی است که یگان حفاظت شیلات و تعاونی ها در اقدامی پیشگیرانه روی رودخانه را با سیم خاردار پوشانده اند تا از توراندازی صیادان غیرمجاز و مخرب صیادی جلوگیری کنند. در اینجا این پرسش مطرح می شود، استان گلستان که این رودخانه ها را ندارد، چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

دوجی، رییس اتحادیه سراسری کشور و از اعضای تعاونی پره گلستان گفت: سال آینده رود (جوی) مصنوعی موقت در کنار استخر مربوطه برای تکثیر طبیعی و رهاسازی ماهی احداث خواهیم کرد.
شاپور کاکولکی معاون صید سازمان شیلات ایران نیز در این باره اظهار کرد: از اقدام استان گلستان حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: این موضوع از برنامه های حمایتی سازمان شیلات در دریای خزر است.
منبع : سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید