تولید سالانه 17 هزار تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
تولید سالانه 17 هزار تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل شبکه دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تولید سالانه 17 هزار تن ماهی قزل‌آلا در این استان خبر داد

عبدالمحمد نجاتی در شهرکرد، اظهار کرد: سالانه 17 هزار تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و این استان قطب تولید ماهی سردآبی در کشور است.

مدیرکل شبکه دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز ملی تشخیص بیماری‌های ماهیان سردآبی استان نقش مهمی در کنترل و تشخیص بیوتروریسم آبزیان دارد و سالانه آزمایشات متعددی در این مرکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام آزمایشات متعدد آبزیان در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سالانه نزدیک به 980 نمونه که شامل یک هزار و 830 مورد کشت باکتری، یک هزار و 711 آزمایشات ویروس شناسی، یک‌هزار و 200 مورد آزمایش قارچ‌شناسی و انگل‌شناسی است توسط متخصصان این مرکز انجام می‌شود.

نجاتی عنوان کرد: اکثر آزمایشات انجام شده از استان‌های خوزستان، اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری دریافت می‌شوند که پس از اطمینان از سلامت آن‌ها اجازه ورود به مزارع پرورش ماهی کشور پیدا می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری از نصب و راه‌اندازی دستگاه «ریل تایم پی.سی.آر» در مرکز ملی تشخیص بیماری‌های ماهیان سردآبی این استان خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری پیشتاز در امر انجام آزمایشات ماهیان سردآبی در کشور است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید