50 درصد ماهی های تولیدی استان در زنجان صادر می شود

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
50 درصد ماهی های تولیدی استان در زنجان صادر می شود

مدیر امور شیلات استان زنجان با بیان اینکه 50 درصد ماهیان تولیدی در استان زنجان صادر می شود، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی 50تن ماهی در سد های استان زنجان تولید می شود

محمود صیاد بورانی با بیان اینکه یکی ازبرنامه‌های اقتصاد مقاومتی درجهادکشاورزی توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس است، اظهار کرد: زنجان به دلیل داشتن منابع آبی پشت سدهای خاکی در زمره استان‌های هدف برای تولید ماهی قرار گرفته است .

وی افزود: سدهایی قابلیت پرورش ماهی دارند که در پایان شهریور هر سال حداقل به عمق هفت متر آب داشته و مساحت دریاچه نیز از شش هکتار کمتر نباشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در سه سد گلابر شهرستان ایجرود، بوئین سلطانیه،خندوقلو شهرستان ماهنشان و توده بین شهرستان ابهر اجرا شده است، اظهار کرد: کار پرورش ماهی برای تولید 150 تن ماهی به دلیل کاهش نزولات آسمانی در سد گلابر میسر نشده است.

بورانی با بیان اینکه از خرداد ماه سال جاری بچه ریزی در قفس های پرورش ماهی در سد ها انجام شده است، تصریح کرد: امسال نزدیک به 50 تن ماهی در سه سد بوئین، خندقلو و توده بین ابهر تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 12 هزارو 207 تن ماهی در استان زنجان تولید شده است، افزود: از 12 هزار و 207 تن ماهی پرورش 6 هزار تن در استان استفاده شده است و بیش از 50 درصد به خارج از استان ها صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به پرورش ماهی های زینتی در استان زنجان اشاره داشت و اظهار کرد:ماهی های زینتی استان زنجان صد در صد از طریق مراجع غیر رسمی به کشور عراق و استان های تهران، البرز، قزوین، اردبیل، کردستان ، گیلان و مازندران صادر شده است.

بورانی به تولید ماهیان خوراکی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: تولید ماهیان خوراکی از ابتدای سال تا آخر آبان ماه دراستان زنجان 2 هزار تن بوده که روانه بازار شده است

منبع : عصر زنجان

دیدگاه خود را بیان کنید