پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه‌ماهی در مازندران

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه‌ماهی در مازندران

طی مراسمی با حضور مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی اداره شیلات در شهرستان محمودآباد و نور استقرار یافت و افتتاح شد.

ظهر امروز طی آیینی با حضور موسوی امام جمعه و یوسف‌پور فرماندار محمودآباد، رستمی مدیرکل شیلات مازندران و مدیران ادارات محمودآباد، اداره شیلات محمودآباد و نور افتتاح شد.

امام جمعه محمودآباد طی سخنانی در این مراسم پرورش ماهی را فرصت مغتنمی برای تقویت اقتصاد و توسعه اشتغال و فراهم‌سازی بسترهای خوب اقتصادی دانست و گفت: استقرار این اداره با توجه به بهره‌مندی این شهرستان از دریا می‌تواند در بهره‌برداری هر چه مطلوب‌تر از این ظرفیت استثنایی در زمینه رشد و شکوفایی منطقه کمک شایانی کند.

حجت‌السلام سید داود موسوی ظرفیت‌های محمودآباد در حوزه پرورش ماهی و صید و صیادی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این شهرستان از فرصت‌های خاص در حوزه شیلات و منابع آبخیزداری بهره‌مند است و باید از ظرفیت آب‌بندان‌ها و مزارع پرورش ماهی بیش از پیش در روستاها بهره برد.


* فعالیت 8 شرکت تعاونی پره ماهیگیری در محمودآباد

در ادامه فرماندار محمودآباد طی سخنانی با اشاره به بهره‌مندی این شهرستان از 33 کیلومتر ساحل، بیان کرد: در پهنه ساحل این شهرستان هشت شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال 600 نفر مشغول به فعالیت است که سهم به‌سزایی در توجه و تقویت صید و صیادی در این منطقه دارد.

یحی یوسف‌پور استقرار نداشتن اداره شیلات در محمودآباد را یکی از مطالبات مهم شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شغل‌ها و منابع درآمدی مردم این شهرستان صید و صیادی بوده و در گذشته هر یک از شهروندان برای انجام امور اداری باید به شهرستان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کردند ولی در سایه پیگیری‌های به‌عمل‌آمده سرانجام این اداره در شهرستان مستقر شد

* پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه‌ماهی در استان

در پایان مدیرکل شیلات مازندران نیز طی سخنانی با اشاره به ظرفیت تولید 105 هزار تن تولیدات ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان، گفت: در سال گذشته شاهد صادرات انواع ماهی به ارزش 39 میلیون دلار در مازندران بودیم.

حسینعلی رستمی ضمن قدردانی از اهتمام فرماندار محمودآباد نسبت به پیگیری و استقرار این اداره در محمودآباد، تصریح کرد: دریا یکی از فرصت‌های مهم در توسعه و تقویت اقتصاد استان به‌شمار می‌رود که باید نسبت به حفظ و حراست و نگهداری از منابع آن مدیریت و نظارت بیشتری داشت که امید است استقرار این اداره در تحقق این مهم کمک شایانی به سیاست‌های اداره‌کل کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دارا بودن 58 کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان‌های نور و محمودآباد و ظرفیت‌های زیادی که برای پرورش و تولید آبزیان و ماهیان خاویاری در اینجا داریم، سبب شد که اداره مستقل را در این منطقه دایر کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین با اشاره به پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه‌ماهی در استان، گفت: برای تحقق شعار سال و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و پرورش ماهی در قفس با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در کشور، یکی از پروژه های مهم و مورد اهتمام ویژه این اداره‌کل در بحث اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس است و در مازندران پیش‌بینی می‎شود 40 هزار تن ماهی در سال‌جاری از طریق قفس پرورش یابد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید