استفاده از آب شور برای پرورش ماهی در گیلان

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
استفاده از آب شور برای پرورش ماهی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از استفاده از آب شور دریا برای پرورش ماهی در قفس در راستای سیاست شیلات مبنی بر تغییر رویکرد از آب شیرین به شور در این استان خبر داد

اسحاق شعبانی امروز در بندر انزلی با اشاره به سیاست شیلات مبنی بر تغییر رویکرد پرورش ماهی از آب شیرین به طرف آب شور اظهار کرد: یکی از راهکارهای استفاده از آب شور پرورش ماهی در قفس است.

وی به استفاده از قفس به منظور پرورش ماهی در 50 سال گذشته در دنیا اشاره کرد و افزود: 19 میلیون تن از محصولات شیلاتی از طریق پرورش ماهی در قفس تولید می‌شود.


مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس از سال 89 در دریای خزر آغاز شده است، تصریح کرد: خزر یکی از مواج‌ترین دریاهای دنیا محسوب می‌شود، اما در اقیانوس‌ها پرورش ماهی در حال انجام است.

شعبانی، پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در مدت دو سال خواند و بیان کرد: امسال پرورش پنج هزار تن ماهی در استان برنامه‌ریزی شده و پنج هزار تن دیگر در سال آینده انجام می‌شود.

وی به ورود سرمایه‌گذارانی از کشورهای اروپایی برای پرورش ماهی در قفس در گیلان اشاره کرد و گفت: آب‌های دریای خزر فرصت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت 50 تا 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سالانه به طور میانگین 9 هزار تن انواع ماهیان استخوانی از ذخایر دریای خزر برداشت می‌شود.

شعبانی، اقتصادی و پایدار کردن صیادی در گیلان را از وظایف اداره کل شیلات استان خواند و یادآور شد: در تلاش هستیم ذخایر ماهیان در دریای خزر را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه 150 هزار قطعه بچه ماهی سفید در دریای خزر رهاسازی می‌شود، اظهار کرد: 80 درصد از صید دریای خزر را ماهی سفید تشکیل می‌دهد و 20 درصد باقی‌مانده مربوط به گونه‌های دیگر است.

مدیرکل شیلات گیلان به کاهش تکثیر ماهی در رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: بازسازی ذخایر ماهی از طریق تکثیر مصنوعی در حال انجام است.

شعبانی با اشاره به اینکه شاهد کاهش صید ماهیان استخوانی در سال گذشته بودیم، بیان کرد: بازسازی منابع صید یکی از راهکارهای صید ماهی در دریای خزر است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید