برداشت ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی شهرستان زابل آغاز شد

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
برداشت ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی شهرستان زابل آغاز شد

رئیس اداره شیلات زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انوع ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی این شهرستان با توجه به نزدیک شدن فصل سرما آغاز شده است

محمود رضا سرگزی روز شنبه اظهار داشت: 115 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سالجاری به منظور رها سازی در استخرهای بتنی و خاکی بین 150 استخردار شهرستان زابل توزیع شده است.
وی تصریح کرد: غالب این بچه ماهی ها کپور، فیتوفاگ و آمور(شیرماهی ) بوده که پیش بینی می شود از این تعداد استخر 60 تن ماهی برداشت شود.
وی افزود: چهار گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی)، فیتوفاگ و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی شهرستان زابل پرورش داده می شوند.
وی بیان کرد: هر استخر پرورش ماهی در شهرستان زابل به طور متوسط باعث اشتغالزایی 2 نفر می شود.

رئیس اداره شیلات زابل گفت: نگهداری کپور و آمور به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
سرگزی اظهار داشت: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات سبز رنگ شناور در استخر که معمولا قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: اغلب ماهی های پرورشی این استخرها در منطقه سیستان به فروش می رسد و بخشی از آنها نیز در بازار شهرستان زاهدان عرضه می شود.
وی افزود: برای جبران خسارات وارد شده از تلفات ماهی، شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می کند استخرهای پرورشی خود را بیمه کنند.
وی بیان کرد: توزیع بچه ماهی بین استخر داران سیستان به صورت رایگان انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: ماهی قزل آلا با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما به زودی در بین استخرداران شهرستان زابل توزیع می شود.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
این استان به سبب گستردگی و پراکندگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال (سیستان) و جنوب (چابهار) است که اداره کل شیلات سیستان منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (چابهار) فعالیت های صید و صیادی در دریای عمان را زیر پوشش دارند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید