تولید یک پنجم آبزیان پرورشی کشور در مازندران

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
تولید یک پنجم آبزیان پرورشی کشور در مازندران

سرپرست شیلات مازندران گفت: یک پنجم آبزیان پرورشی کشور در مازندران تولید می‌شود

ولی الله محمدزاده سرپرست شیلات مازندران در دومین جلسه مشترک سازمان جهادکشاورزی و واحد‌های تابعه وبانک‌های عامل گفت: توسعه پایدار و متوازن آبزی پروری، صید و صیادی مسئولانه، توسعه بازارو صنایع شیلاتی، حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریا و بازسازی ذخایر آبزیان پنج محور و مأموریت اداره کل شیلات مازندران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ های آبزی پروری استان افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ مرکز آبزی پروری پارسال در مازندران با ۶ هزار و ۵۰۰ نفراشتغال مستقم، حدود ۷۵ هزار تن انواع آبزیان را تولید و روانه بازار مصرف داخلی و بخشی رابه خارج صادر کرد که طبق بررسی بعمل آمده این میزان تولید تقریباً ۱۸ درصد تولید آبزیان پرورشی کشور است.

محمدزاده ارزش اقتصادی تولیدات آبزی پروری استان درسال ۹۶ را ۶۸۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تحقق برنامه‌ های تولیدات شیلاتی دراین بخش درکنار سایر عوامل، مرهون تسهیلاتی است که با همکاری و مساعدت اعضاء میز خدمت مشترک به متقاضیان و بهره برداران شیلاتی پرداخت شده است.

سرپرست شیلات مازندران افزود: تأمین بموقع تسهیلات موردنیاز بهره برداران شیلاتی می‌تواند زمینه را برای تولید بیشترو نیز ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستایی که اغلب طرح‌ های شیلاتی در آن فعالیت می‌ نمایند را فراهم نماید که این خود تحقق منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی است

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید