پیش‌بینی تولید 1200 تن میگو در گلستان

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۸۸ بازدید
پیش‌بینی تولید 1200 تن میگو در گلستان

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: سال گذشته 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان تولید شده است که پیش بینی می شود امسال با توجه به افزایش سطح مفید پرورش میگو به حدود 390 هکتار، مقدار 1200 تن میگو دراستان تولید شود.

سید جواد قدس علوی با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان اظهار کرد: تاکنون حدود 1050 تن محصول از این مزارع صید شده است.

وی افزود: امسال در مجتمع پرورش میگو گمیشان 8 شرکت شامل 25 مزرعه و با متراژ سطح مفید حدود 390 هکتار عملیات ذخیره سازی بیش از 80 میلیون بچه میگو را در اردیبهشت انجام دادند. تاکنون 85 درصد محصولات این مزارع برداشت شده و محصول 60 هکتار باقیمانده نیز تا نیمه آبان ماه به مشتریان عرضه خواهد شد.

قدس علوی با اشاره به میانگین برداشت در هر هکتار اظهار کرد: میانگین برداشت میگو در مزارع مجتمع گمیشان حدود 3 تن در هر هکتار است که انتظار می رود امسال حدود 1200 تن میگو و با افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته برداشت شود.

وی در خصوص کارگاه‌های عمل آوری فعال در استان تصریح کرد: در حال حاضر 5 مرکز عمل آوری در استان فعال است.

مدیر کل شیلات استان گلستان با تاکید بر خوب بودن کیفیت میگوی تولید شده در گلستان اظهار کرد: کیفیت میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده است، منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر شود که بالغ بر 5.5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید