آغاز تولید خاویار در چهار شهرستان اصفهان

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
آغاز تولید خاویار در چهار شهرستان اصفهان

تولید خاویار در چهار شهرستان اصفهان آغاز شد

تولید خاویاربصورت پایلوت در چهارشهرستان استان ازجمله آران و بیدگل ، کاشان ، سمیرم و نجف آباد آغاز شد .

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : استان اصفهان یکی از استان های پیش قدم در تولید خاویاراست که از سال 1390 مبادرت به پرورش ماهیان خاویاری کرده است .

محمدرضا عباسی افزود : چون 10 سال برای تولید خاویار زمان طول می کشد بنابراین هنوز به مرحله بهره برداری و برداشت خاویار نرسیده ایم .

وی بیان داشت : هم اکنون در شهرستانهای آران وبیدگل ، کاشان ، سمیرم و نجف آباد به صورت پایلوت اقدام به تولید خاویار می کنیم .

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : این ماهیان در دریای خزر بعد از حدود 14 سال خاویار تولید می کنند ولی در کویر پیش بینی می شود ، ظرف کمتر از هفت سال به تولید برسد .

عباسی بیان داشت : حفظ و تکثیر ماهیان خاویاری می تواند آینده اقتصادی خوبی را برای کشور به وجود بیاورد ، زیرا اغلب کشورها دارای شرایط لازم برای پرورش ماهیان خاویاری نیستند و ایران از گذشته تاکنون یکه تاز عرصه صادرات خاویار بوده است .

وی افزود: استان اصفهان توانایی همه جانبه برای پرورش تعداد بیشتری از این گونه ماهیان را دارد و تمام واحدهای پرورش دهنده مجوزدار موجود در استان اصفهان می توانند مبادرت به خرید این گونه بچه ماهیان کنند.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : به هر واحد تعدادی اختصاصی داده می شود که امید است امسال شاهد سهمیه بالاتر استان از ماهیان خاویاری باشیم

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید