برنامه حذف دلالان خارجی از صادرات استان هرمزگان به روسیه

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
برنامه حذف دلالان خارجی از صادرات استان هرمزگان به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: یکی از اهداف مذاکرات هیات استانی در روسیه افزایش صادرات کالا و همچنین حذف دلالان خارجی از روابط بازرگانی با طرف های روسی است

ناصر حیدری پور شنبه در پایان مذاکرات هیات استانی در چارچوب افزایش همکاری های کشاورزی و صنعت وابسته با مقام های استان اورلوفسک روسیه به خبرنگار ایرنا، گفت: محور گفت وگوها و مذاکرات که منجر به امضای تفاهمنامه با استانداری اورلوفسک شد، همکاری در عرصه های تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی، آبزیان و همچنین صنعت خوراک دام و طیور است.
وی با بیان اینکه از استان هرمزگان صادرات به ویژه سبزیجات و آبزیان به روسیه انجام می شود، اظهار کرد: نیاز است که این اقدام ها گسترده تر و سازمان یافته تر شود تا دلالان و واسطه های مسیر ورود این کالاها به بازار مصرف روسیه که خارجی و بیشتر از جمهوری آذربایجان و ترکیه هستند، کنار گذاشته شوند.

حیدری پور در ادامه مهمترین عرصه دیگر همکاری را صنعت خوراک دام و طیور اعلام کرد و گفت: 69 درصد سرمایه گذاری و صنعت استان اورلوفسک در این حوزه تمرکز یافته است که برای استان هرمزگان فرصت مناسبی برای همکاری ها فراهم کرده است.
وی به امکان انتقال فناوری در این حوزه به استان هرمزگان، جذب سرمایه گذاری و همچنین ایجاد نظام تهاتری در صادرات کالا از این استان به اورلوفسک در برابر همکاری های طرف روسی اشاره کرد.
حیدری پور گفت: اقتصادی کردن هزینه های بخش کشاورزی، استفاده از فناوری و دانش تولید، جذب سرمایه گذاران روسی و صادرات محصولات به روسیه از اولویت های سازمان جهاد و کشاورزی استان هرمزگان در این بخش است.
حیدری پور یکی دیگر از محورهای مذاکرات با هیات روسی را همکاری برای صادرات کالا از استان هرمزگان به روسیه با بسته بندی های مورد کاربرد در بازار مصرف این کشور، برندسازی و مارکتینگ با همکاری دانشگاه استان اورلوفسک و عرضه بدون واسطه کالاها و تولیدات ایرانی در فروشگاههای زنجیره ای روسیه عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد و کشاورزی هرمزگان همچنین ضمن اشاره به علاقه سرمایه گذاران روسی برای فعالیت در جزیره کیش و قشم، گفت: از سوی دیگر، امکان حضور فعال شرکت های ایرانی در بازار مصرف روسیه از طریق تشکیل کنسرسیوم با همکاری طرف های روسی وجود دارد که در این مورد نیز مذاکرات موفقی انجام شد.
حیدری پور همچنین مجموعه اسناد، تفاهم ها و توافق های امضا شده اقتصادی بین ایران و روسیه در چارچوب پیگیری های اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاری های بین استانی ایران و روسیه خواند که می تواند به چند برابری شدن همکاری های در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی منجر شود.
تیمی از تجار و فعالان بخش کشاورزی هرمزگان به سرپرستی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، دوم آبان ماه عازم کشور روسیه شدند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید