افزایش 20 درصدی تولید ماهی در اردبیل

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

افزایش 20 درصدی تولید ماهی در اردبیل
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال افزایش 20 درصدی تولید ماهی در استان را خواهیم داشت
میرآرمان واعظی در جلسه تخصصی شیلات و بررسی مشکلات این حوزه در پارس‌آباد اظهار داشت: حاشیه رود ارس مهمترین مکان پرورش ماهیان گرم آبی استان بوده که باید از ظرفیت‌های این منطقه به نحو احسن برای پرورش این گونه ماهی‌ها بهره‌برداری کرد.
وی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های در این حوزه امسال با افزایش 20 درصدی تولید ماهی در استان مواجه می‌شویم به طوری که 8 هزار و 500 تا 9 هزار تن ماهی در این استان تولید می‌شود
واعظی با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی مزرعه پرورش آبزی مهم‌ترین فرصت برای اشتغالزایی است، تصریح کرد: باید به این صنعت در سطح استان بها داده شده و تلاش کنیم با رونق توسعه و تولید پروش ماهی و آبزیان بخشی از مشکلات مربوط به اشتغال را برطرف کرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه با تشریح موقعیت مرزی و آبی شهرستان پارس آباد و وجود رود پرآب ارس گفت: پروش آبزی باید با دید مزرعه مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به نتایج مطلوب‌تر در این حوزه دست یابیم.

احمدی با بیان اینکه در این شهرستان می‌توان بزرگترین مجتمع پرورش آبزی را راه‌اندازی کرد، افزود: در سال گذشته از 33 مزرعه پرورش ماهی بیش از یک هزار و 420 تن ماهی تولید شده و امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید