نواقص صادرات میگو در گلستان باید برطرف شود

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

نواقص صادرات میگو در گلستان باید برطرف شود
رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: در زمینه صادرات میگو در استان دچار نواقصی هستیم که باید بتوانیم پس ازاین همایش آن را مرتفع کنیم.
رمضانعلی بهرامی در اولین هم اندیشی تولید و تجارت میگو در استان اظهار کرد: امروز ضرورت استان ما را برآن داشت تا بتوانیم چنین همایشی را در راستای توسعه بازرگانی و توسعه اشتغال در استان کلید بزنیم.
وی افزود: نگاه اتاق بازرگانی در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی نگاهی ویژه است و به دلیل اینکه یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و ۱۳۵ هزار بهره بردار کشاورز در استان وجود دارد. وزنه کشاورزی در استان ما سنگین است و صنایع این بخش اهمیت زیادی دارد.
بهرامی با بیان این که ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی استان شور و کم بازده است، گفت: در فاز اول ۴ هزار هکتار برای پرورش میگو آماده شده و انتقال آب دریای خزر به سایت گمیشان برای توسعه پرورش میگو با همت شیلات صورت گرفته که اقدامی مناسب و موثر است.

وی تصریح کرد: صنایع تبدیلی و فرآوری در استان برای ۲۸ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو ظرفیت و آمادگی دارد که می تواند در اشتغال مولد استان نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان سهم تجارت میگو در کشور را ۱۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم گلستان از این تجارت ۲۰ میلیون دلار است که باید با توجه به افق یک میلیاردی صادرات غیر نفتی استان بیشتر مورد توجه باشد.

بهرامی تصریح کرد: خروجی چنین همایش هایی باید در بهبود فضای کسب و کار و اشتغال استان محسوس باشد و پس از این همایش رسانه ها هم پیگیر مصوبات و تاثیرات آن باشند.

وی با اشاره به حضور ۷ سفیر طی ماه های گذشته در اتاق بازرگانی استان گفت: کشورهای همسایه به تجارت پرورش میگوی ما نیاز دارند و مسئولین کشاورزی خود را در این رابطه به استان فرستاده اند.

وی مواد اولیه ارزان، دریای خزر و آب با کیفیت و زمین های کم بازده شمال استان را از جمله مهم ترین عوامل پرورش میگو در استان نام برد.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید