ممنوع بودن قطعه‌بندی و بسته‌بندی کردن مرغ و ماهی در واحد‌های صنفی

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

ممنوع بودن قطعه‌بندی و بسته‌بندی کردن مرغ و ماهی در واحد‌های صنفی

هرگونه قطعه‌بندی، بدون استخوان و بسته‌بندی کردن و فرآوری انواع طیور و آبزیان در واحد‌های صنفی چهارمحال و بختیاری ممنوع شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: هرگونه قطعه‌بندی، بدون استخوان و بسته‌بندی کردن، انجمادسازی فرآورده‌های خام دامی، یخ‌زدایی کردن (دیفراست)، برچسب گذاری و فرآوری انواع طیور و آبزیان (مرغ، بوقلمون، انواع آبزیان آب‌های شور و شیرین) در واحد‌های صنفی (مراکز عرضه) شهر‌ها و روستا‌ها (که پروانۀ کسب خود را از اتحادیۀ مربوطه دریافت می‌کنند) ممنوع است.
دکتر حسین صالحی افزود: به استناد ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، این واحد‌های صنفی، ملزم به عرضۀ فرآورده‌ها به صورت بسته‌بندی دارای مشخصات واحد تولیدی و درج تاریخ مصرف و بدون هرگونه دخل و تصرف هستند.
به گفته وی؛ واحد‌های صنفی باید فرآورده‌های خام بسته‌بندی شده برای عرضه را باید از مراکز کشتارگاهی و یا بسته‌بندی مجاز تهیه کنند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان توصیه کرد: شهروندان و مصرف‌کنندگان انواع فرآورده‌های خام دامی برای جلوگیری از بروز مخاطرات بهداشتی از محصولات بسته‌بندی شده با هویت مشخص (رجیستر شده) استفاده کنند تا در صورت لزوم قابل پیگیری از طریق مراجع قانونی باشند.

منبع : خبرگذاری صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید