تولید 7.5 درصد ماهیان خاویاری پرورشی کشور در استان مرکزی

سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید 7.5 درصد ماهیان خاویاری پرورشی کشور در استان مرکزی
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد 30 درصدی رهاسازی بچه ماهی خاویاری در مزارع پرورش ماهی خاویاری در این استان خبر داد.
حسن اکبری گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد شش هزار و 600 قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه‌های فیل ماهی، سیبری، استرلیاد و قره برون در واحدهای آبزی پروری استان مرکزی رها سازی شد.
وی با اشاره به اینکه درکشور 47 مزرعه دارای مجوز پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 واحد آن در استان مرکزی و در شهرهای اراک وساوه قرار گرفته است.
کبری ضمن اشاره به رشد 30 درصدی رهاسازی بچه ماهی خاویاری در مزارع پرورش ماهی خاویاری استان مرکزی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ادامه داد: پیش بینی می‌شود با احتساب ماهیان خاویاری موجود در این دو مزرعه بتوان حدود 50 تن ماهی خاویاری پرورشی با میانگین وزنی هر قطعه 5 کیلو گرم تا پایان سال در استان مرکزی تولید کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به ارزش اقتصادی بالای گونه فیل ماهی در بین سایر گونه های ماهیان خاویاری به تعداد موجود آن در استان اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی حدود شش هزار قطعه گونه فیل ماهی با وزن کل 45 تن وجود دارد که از این تعداد، 35 قطعه آن مولد بوده که پیش بینی می‌شود بتوان در سال آینده حدود 120 کیلو گرم خاویار پرورشی با ارزش حدود 420 میلیون تومان از آنها استحصال کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 7.5 درصد از تولید ماهیان خاویاری پرورشی کشور به استان مرکزی تعلق دارد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید