993صیاد در سواحل بندرکیاشهر دل به دریا زدند

سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

993صیاد در سواحل بندرکیاشهر دل به دریا زدند
رئیس شیلات آستانه اشرفیه گفت: همزمان با آغاز فصل جدید فصل صید و صیادی 993صیاد این شهرستان در قالب 11 شرکت تعاونی پره صیادی فعالیت خود را آغاز کردند.
حمیدرضا سلیمانی روز سه شنبه با بیان اینکه فصل صید امسال در 37 کیلومتر از سواحل بندرکیاشهر این شهرستان آغاز شده افزود: این تعداد از صیادان در قالب شرکت های تعاونی پره صیادی برای صید انواع ماهیان استخوانی چون کفال و سفید وارد دریا شدند.
وی با اشاره به برخی فعالیت های حمایتی شیلات شهرستان از شرکت های پره صیادی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام گرفته برای تمامی شرکت های پره صیادی بخش بندرکیاشهر مجوز و پروانه صید صادر شده است
سلیمانی گفت: تمدید و صدور پروانه بهداشتی دامپزشکی ، صدور کارت های صیادی، دفترچه های بهره برداری، دریافت معرفی نامه از اتحادیه صیادی، پرداخت تعرفه صید، گواهی ثبت قایق ها، دریافت ایمنی دریانوردی شناورها، تامین سوخنت مورد نیاز و ... نیز از دیگر اقداماتی بوده که شیلات آستانه اشرفیه همکاری لازم را با پره های صیادی این شهرستان داشته است.
وی در ادامه صید و صیادی را یکی از منابع مهم اقتصادی صیادان بخش بندرکیاشهر این شهرستان دانست و یادآور شد: با توجه به سیاست ها و اقدام های انجام گرفته از سوی دولت در جهت حفظ و بازسازی ذخائر دریائی پیش بینی می شود امسال صیادان منطقه سال خوبی را سپری کنند.
وی اظهار داشت: به این منظور امسال 75 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و یک میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از سوی شیلات در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی شده است.
وی حفظ و بازسازی ذخائر دریایی را از سیاست های مهم شیلات عنوان کرد و افزود: با توجه به رها سازی این تعداد از بچه ماهیان استخوانی و خاویاری بدون تردید شاهد تاثیر مثبت آن بر روی سفره ساحل نشینان و صیادان منطقه خواهیم بود.
سلیمانی همچنین با اشاره به فصل صید سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته حدود یکهزار تن از انواع ماهیان استخوانی چون سفید و کفال به ارزش اقتصادی بیش از 100 میلیون ریال توسط شرکت های پره صیادی این شهرستان صید و عرضه شده است.
وی یادآور شد: امسال به منظور عرضه بهداشتی ماهیان صید شده دریا در بین مصرف کنندگان جلسات هماهنگی با حضور اداره های شیلات، دامپزشکی ، بهداشت ، بخشداری ،اصناف و ...برگزار شده است.
سلیمانی هدف از برگزاری این جلسات هماهنگی را بهبود سلامت غذایی جامعه عنوان کرد و یادآور شد: فصل صید در سواحل این شهرستان تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
از آستارا تا چابکسر در 300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان، چهار هزار صیاد در قالب 52 تعاونی پره از بیستم مهرماه تا نیمه فروردین سال آینده به صید مشغول هستند.
بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد
منبع: خبرگزاری ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید