خوزستان پرچم‌دار آبزی‌پروری نوین در کشور است

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

خوزستان پرچم‌دار آبزی‌پروری نوین در کشور است
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی کشور گفت: خوزستان پرچم‌دار آبزی‌پروری با استفاده از روش‌های نوین جهانی در کشور است.
ابراهیم تقی پور در همایش «نقش آبزی‌پروری در اقتصاد مقاومتی» که در سالن آمفی‌تئاتر جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان پرچم‌دار آبزی‌پروری با روش‌های نوین در کشور است. این استان در بخش آبزی‌پروری مقام دوم کشور را دارد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی در راستای حمایت از تولید ملی در شرایط تحریم است. با اجرایی شدن این اقتصاد، تحریم‌ها بر ما اثری نگذاشته و رشد و شکوفایی کشور را هم به دنبال خواهد داشت.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی کشور تصریح کرد: به‌هرحال با توجه به همین اقتصاد مقاومتی، تولیدکنندگان ماهی گرمابی و سردابی، خاویار و میگو به حمایت‌های گسترده و همه‌جانبه برای تولید نیاز دارند.
تقی پور بیان کرد: شرایط موجود در خوزستان را هیچ کجای کشور نمی‌توان پیدا کرد. البته متأسفانه از رودخانه کارون، رودخانه‌ای نیمه‌جانی بیشتر باقی نمانده ولی بازهم به خاطر حفظ سلامت جامعه و شکوفایی اقتصاد در حال تولید پروتئین‌های مفید حیوانی هستیم.
وی عنوان کرد: صنعت آبزی‌پروری خوزستان پتانسیل‌های خوب و وضعیت بسیار خاصی دارد ولی فعالان این بخش بی‌مهری‌های زیادی را مشاهده می‌کنند.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی کشور گفت: باوجود نوپا بودن صنعت آبزی‌پروری در خوزستان اما امید بسیار زیادی به رونق این صنعت در استان دارم. باید مدیریت‌های خود را تغییر داده و با حفظ منابع آبی و محیط‌زیست نسبت به افزایش تولیدات اقدام کنیم.
تقی پور یادآور شد: آب در فرهنگ ایرانی بسیار مقدس بوده و باید منابع آبی که متعلق به تمام ملت ایران است را حفظ کنیم. البته درعین‌حال باید با استفاده بهینه از آن به افزایش تولید هم‌ دست پیدا کنیم.
وی تأکید کرد: سد گتوند محیط‌زیست را به معنای واقعی دچار چالش کرده ولی متأسفانه هیچ‌کس عملکرد آن را مورد هجمه قرار نداده است. با این‌همه چالش‌های ایجاد شده از سمت سد گتوند دیواری کوتاه‌تر از پرورش‌دهندگان آبزی پیدا نکرده و آنها را به آلوده کردن آب متهم می‌کنند. این فقط یک اتهام است و برای اثبات آن هیچ کار علمی انجام نشده است و نمی‌دانم تا چه زمانی باید متحمل بدترین تهمت‌ها بشویم.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی کشور اظهار کرد: مسئولان آب و برق، محیط‌زیست و دستگاه‌های ذی‌ربط باید پای خود را از روی گردن پرورش‌دهندگان آبزی بردارند.
تقی پور یادآورشد: متأسفانه شرایط روز به روز بدتر شده و هم در زمینه تولید و هم در بخش شرایط پس از تولید دچار مشکل شده‌ایم. نداشتن ایستگاه برای بسته‌بندی كالا در خوزستان، نبود پایانه حمل‌ونقل ماهی و حتی نداشتن کارخانه‌های تولید خوراک خاص آبزیان در استان از جمله این مشکلات است.
وی تصریح کرد: نسبت به جرائم آب‌بهای بالا در خوزستان اعتراض داریم. متأسفانه این جرائم وضع‌شده در واقع به‌نوعی اعلام جنگ نسبت به پرورش‌دهندگان آبزی است. امیدواریم روزی برسد که پرورش‌دهندگان آبزی علاوه بر برخورداری از جایگاه خوب اجتماعی و اقتصادی به چشم ظالم در تیررس نگاه‌ها قرار نگیرند
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید