نگرانی از کاهش درآمد صیادان میگو در هرمزگان

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

نگرانی از کاهش درآمد صیادان میگو در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: اداره کل شیلات استان باید برای افزایش ذخایر میگو در خلیج فارس بیش از پیش تلاش کند.
منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در حاشیه بازدید از صیدگاه‌های میگو در بندرعباس اضافه کرد: افزایش نیافتن صید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته نگرانی از کاهش درآمد صیادان میگو را در استان به همراه داشته است که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این استان در زمینه شیلات، عنوان کرد: باید در زمینه توسعه شیلات استان بیشتر کار کنیم و به صیادی توجه بیشتری داشته باشیم. فعالیت‌های صیادی و شیلاتی یکی از مشاغل اصلی مردم هرمزگان برای تامین معیشت است که باید به رفع مشکلات این بخش توجه ویژه‌ای شود.
جادری از تمهیدات صورت گرفته برای فصل صید میگو در استان هرمزگان قدردانی کرد و افزود: نیاز است برنامه مدونی با تعیین زمان بندی مشخص و تعریف محورهای توسعه شیلات استان تدوین شود.

در ادامه این بازید مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به روند خوب صید میگو در سال جاری گفت: بازسازی ذخایر میگو کمک شایانی به حفظ و پایداری صیادی می‌کند.

سید پرویز محبی از صید غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل خطرساز در حفظ ذخایر آبزیان یاد کرد و افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های ذیربط و همچنین حمایت‌های خوب دولت به ویژه در این زمینه در آینده‌ای نزدیک شاهد گامهای خوبی در این عرصه باشیم.

وی بیان کرد: برخورداری از صنعت پرورش میگو، صنعت پرورش ماهی، صید و صیادی، صنایع شیلاتی و دیگر فعالیت‌های شیلاتی در این شهرستان باعث شده ماهیت این شهرستان شکل شیلاتی به خود بگیرد. از آغاز فصل صید میگو تاکنون صیادان هرمزگانی 600 تن میگو در آبهای خلیج فارس و دریای عمان، محدوده استان هرمزگان صید کرده‌اند. سال گذشته در صیدگاه‌های هرمزگان 1200 تن میگو صید شد که 950 تن آن درشت و بقیه ریز و سرتیز بود
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید