تولید سالانه 350 هزار تن ماهی در کشور

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید سالانه 350 هزار تن ماهی در کشور
رئیس بخش آبزی‎پروری موسسه تحقیقات شیلات با اشاره به تولید ماهیان گرمابی و سردابی در کشور گفت: 250 هزار تن ماهی گرمابی و 100 هزار تن ماهی سردابی در سال در کشور تولید می‌شود.
عباس متین‌فر امروز در گچساران، اظهار کرد: تولید و تکثیر ماهیان زینتی در سال‎های اخیر رشد بسیار خوبی داشته ‎است و استان مرکزی در شهرستان محلات، استان اصفهان شهرستان کاشان و استان تهران از قطب‎های عمده تولید و عرضه ماهیان زینتی در کشور است.
رئیس بخش آبزی‎پروری مؤسسه تحقیقات علوم شیلات کشور با بیان اینکه 250 گونه ماهی زینتی در کشور وجود دارد، گفت: سالانه تعداد 200 میلیون بچه‌ماهی زینتی در کشور تولید می‌شود
این مسئول با اشاره به اینکه از تولیدکنندگان در کشور حمایت می‌شود، افزود: موسسه تحقیقات علوم شیلات، تسهیلات مورد نیاز را به تولیدکنندگان در بخش آبزی‌پروری ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تولید ماهیان گرمابی و سردابی در کشور عنوان کرد: 250 هزار تن ماهی گرمابی و 100 هزار تن ماهی سردابی در سال در کشور تولید می‌شود.

متین‌فر تصریح کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور فعالیت‎های خوبی برای معرفی گونه‎های با ارزش میگوهای دریایی، ماهیان خاویاری و غیره انجام داده‎ است و در حال حاضر در بخش تولید ماهی خاویار سالانه 600 هزار تن و میگو 200 هزار تن را در کشور شاهد هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد 20 هزار نفر در بخش آبزی‎پروری اشتغال دارند که غالب شاغلان زیر بخش شیلات در بخش‎های صیادی در آب‎های جنوب و شمال کشور شاغل هستند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید