اختصاص اراضی لم‌یزرع زنجان به آبزی‌پروری

چهار‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

اختصاص اراضی لم‌یزرع زنجان به آبزی‌پروری
مدیر امور شیلات استان زنجان با اشاره به این‌که برای توسعه‌ی صنعت آبزی‌پروری در زنجان برنامه‌ریزی وسیعی انجام شده است، گفت: 300 هکتار از اراضی لم‌یزرع برای آبزی‌پروری در استان زنجان شناسایی شد.
محمود صیادبورانی اظهار کرد: صنعت آبزی‌پروری در صورت اجرای صحیح طرح‌ها، پربازده بوده و شرایط مالی مناسبی را برای تولیدکننده فراهم می‌کند و در استان زنجان نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
وی تصریح‌ کرد: با نظر کارشناسان امر در راستای افزایش تولید زمین‌ها و منابع آبی استان که دارای شوری زیادی هستند و برای زراعت و باغبانی توجیه اقتصادی مناسبی ندارند برای پرورش آبزیان در نظر گرفته شده است، چون اراضی و منابع آبی شوری که در حاشیه‌ی رودخانه قزل‌اوزن واقع شده قابلیت تولید محصولات زراعی را ندارد و بلااستفاده مانده‌اند، اما برای آبزی‌پروری مناسب و آماده‌سازی می‌شود.
این مسئول ادامه داد: مقدار 10 هکتار پرورش آبزی در زمین‌ها و منابع آبی شور در دست بهره‌برداری است. در فاز اول 300 هکتار از این اراضی شناسایی شده است و عمده این اراضی تحت مالکیت شرکت آب منطقه‌ای زنجان است
صیادبورانی با اشاره به این‌که به‌منظور ایجاد اشتغال در این مناطق، افزایش تولید و مصرف سرانه آبزیان در این استان و برای بهره‌گیری از همه منابع آبی و خاک‌های نامناسب برای کشاورزی، این اراضی به متقاضیان آبزی‌پروری معرفی شده است، خاطرنشان‌ کرد: تا پایان امسال دو مزرعه پرورش ماهی با 30 تن تولید اقدام به برداشت محصول خواهند کرد.

به گزارش ایسنا بر اساس مطالعات انجام شده با بهره‌برداری 300 هکتار از این اراضی در فاز اول هزار تن تولید به تولیدات آبزیان استان زنجان اضافه می‌شود
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید